Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ A 10 5 3 ♥ 2 ♦ A K J 9 6 2 ♣ 5 3 |
|
♠ J 2 ♥ A K J 9 4 ♦ Q ♣ A K 6 4 2 |
♠ K 8 7 4 ♥ 10 8 ♦ 10 5 4 3 ♣ Q 8 7 |
|
♠ Q 9 6 ♥ Q 7 6 5 3 ♦ 8 7 ♣ J 10 9 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
pas1 |
2BA2 |
pas3 |
3♣4 |
pas |
pas |
3♦5 |
pas |
pas |
ktr.6 |
pas |
4♣7 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1brzydkie pięć miltonów, więc z powodzeniem można spasować, szczególnie grając Wspólnym Językiem
2dwukolorówka 5+–5+ trefle i kiery
3partner spasował na otwarcie, przeto jest słabiutki, N pasuje więc, by lepiej rozejrzeć się po rozdaniu
4do koloru partnera
5przeciwnicy chcą grać nisko, więc N licytuje 3♦ z bilansu stołu
6kontra wywoławcza, nadwyżkowa
7jedna niepewna lewa, jest jednak pełny fit w jednym kolorze partnera, a dubel w drugim; ponadto należy przyjąć, iż W licytuje odpowiedzialnie
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
1♦ |
pas |
1♥1 |
pas2 |
1♠ |
pas |
pas |
ktr.3 |
2♦4 |
pas |
pas |
ktr.4 |
pas |
3♣ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1szczególnie licytując Naszym Systemem
2na razie trzeba spasować
3kontra wywoławcza na trefle i kiery!; bowiem kara (N ma 5+♦) oraz piki (S spasował na 1♠, na NS jest zatem siedem kart w tym kolorze) to prawdziwe kolory przeciwników, kierów mogą mieć tylko pięć
4układ 6♦–4♠
5NS nadal chcą grać nisko, więc W kontynuuje walkę, tym bardziej że z całokształtu wynika, że trefle to na pewno uzgodniony kolor strony WE
I rzeczywiście, rozdanie należy do strony WE, która może w nim wygrać tak 5♣, jak i 3BA. Podlimitowe, niemniej nieobkładane. Grając w bez atu, W ma do wzięcia pięć trefli oraz cztery kiery, podczas gdy przeciwnicy są w stanie odebrać jedynie trzy kara oraz ♠A. Przeciwko treflowej grze E obrońca S zawistuje zaś w kara i jego partner zagra dwa razy w ten kolor. Rozgrywający przebije i… Ponieważ – przynajmniej, aby skompletować minimaksowe lew 11 – konieczne będzie wyrobienie wziątki na ♠K, najlepiej uczynić to jak najszybciej. Wprawdzie grozi to atutową promocją karami, gdyby S miał duble w obu młodszych, szansa na to jest jednak niewielka i w obecnym rozdaniu rzeczywiście nie zachodzi. Powiedzmy przeto, że w drugiej lewie rozgrywający zagra ze stołu w pika – N wskoczy wtedy ♠A i – powiedzmy – powtórzy pikiem. Po utrzymaniu się ♠K w ręce E zgra ♣A, wróci do ręki ♣D i zagra ♥10 na impas. A następnie powtórzy ten manewr ♥W w dziadku, ściągnie ♥A K i przebije na stole piątą wziątkę tego koloru. Dzięki obecności w ręce e-S-a trzech atutów i pięciu kierów wszystko to pójdzie jak z płatka, więc – przynajmniej tym rozgrywającym, którzy szansę tę wytropią i precyzyjnie wcielą ją w życie (kolejność zagrań!) – uda się skompletować 11 wziątek.
Nie każdemu jednak rzecz jasna, rozgrywka nie jest bowiem banalna, w protokole rozdania oprócz minimaksowych 600 dla WE (także za 3BA) znajdą się też zapisy niższe, 150, 130, 110 dla tej strony, a także wpadkowe 100 i 200 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 5♣(WE), 11 lew albo 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (WE).