Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 12; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 12
Rozd. W,
po partii: NS
A K 7 5 3
K J 7 5 3
7
Q 2
 
J 10 9 8 6 4
10 8
K
J 9 8 4
rozd. 12 Q 2
Q 9 2
Q 9 6 4
A 7 5 3
 
A 6 4
A J 10 8 5 3 2
K 10 6
 

W

N

E

S

21

pas2

pas

3

pas

3

pas

43

pas

pas

pas

 

1naturalne słabe dwa, otwarcie nieco niestandardowe, ale jak najbardziej dopuszczalne

2 na razie trzeba zatrappingpasować

3partner ma trappingpasa pikowego oraz raczej tylko pięć kierów, o wyższej grze raczej nie ma co marzyć

W

N

E

S

21

pas2

23

3

pas

34

pas

45

pas

pas

pas

 

1multi, znów partner ma faktycznego trappingpasa, lepiej więc będzie przeczekać, aby zorientować się, co w trawie piszczy…

2 na razie trzeba zatrappingpasować

3do koloru partnera

4naturalne, należy przyjąć, że piki są u otwierającego

5partner ma trappingpasa pikowego oraz raczej tylko pięć kierów, o wyższej grze raczej nie ma co marzyć

Przeciwko kierowej grze e-N-a E zawistuje D, tym bardziej że w innych kolorach nie ma specjalnie atrakcyjnej konfiguracji. Optymalna rozgrywka, pozwalająca na skompletowanie 11 wziątek, to przebicie pierwszej lewy na stole, ściągnięcie A i zagranie stamtąd karem. Jeśli W przebije 8, N nadbije W, wróci do dziadka A, przebije karo, przebije pika i ściągnie K. W końcówce…

 

A K 7

  –

D 2

 

W 10 9

W 9

 

D

A 7 5 2

 

W 10 8

K 10

 

N zagra A, a potem ewentualnie K i odda tylko dwie lewy: na damę atu i A.

Podobnie potoczy się rozdanie, gdy w trzeciej lewie W nie przebije wyprzedzająco kara, tylko zrzuci trefla. Rozgrywający przebije wtedy w ręce małym atutem, dostanie się na stół A, przebije karo, przebije pika i przebije kolejne karo i ściągnie A. I znów końcówka będzie identyczna z pierwszą…

 

A K 7

  –

D 2

 

W 10 9

W 9

 

D

A 7 5 3

 

W 10 8

K 10

 

Zostanie zagrany A, a potem ewentualnie K i obrońca E weźmie tylko D oraz A. Sam N skompletuje natomiast minimaksowe 11 wziątek. Po licytacji, jaka będzie miała miejsce, rozgrywka będzie w zasadzie samograjem, ale trzeba będzie ją starannie zaplanować i wytempować, by dokładnie połapać się, co się w rozdaniu dzieje. Gwoli ścisłości, istnieje też kilka innych dróg do sukcesu rozgrywającego, także gdy wcześnie zgra on A i K. Na przykład A K, a potem obustronne przebitki pikowo-karowe (po oddaniu asa); oczywiście sporo będzie zależało od postawy obrońców.

Mimo wszystko rozdanie nie jest banalne, przeto w jego protokole pojawią się nie tylko minimaksowe 650 dla NS, ale też 620 dla tej strony, ale też pewnie wpadkowe 100 po stronie przeciwnej za kontrakty zbyt wysokie albo nie dość starannie rozegrane.

Minimaks teoretyczny: 5(NS), 11 lew; 650 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 10 (NS);

– 11(NS);

– 7 (NS);

BA – 9(NS).