Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 12; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ A K 7 5 3 ♥ K J 7 5 3 ♦ 7 ♣ Q 2 |
|
♠ J 10 9 8 6 4 ♥ 10 8 ♦ K ♣ J 9 8 4 |
♠ Q 2 ♥ Q 9 2 ♦ Q 9 6 4 ♣ A 7 5 3 |
|
♠ ♥ A 6 4 ♦ A J 10 8 5 3 2 ♣ K 10 6 |
W |
N |
E |
S |
2♠1 |
pas2 |
pas |
3♦ |
pas |
3♥ |
pas |
4♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1naturalne słabe dwa, otwarcie nieco niestandardowe, ale jak najbardziej dopuszczalne
2 na razie trzeba zatrappingpasować
3partner ma trappingpasa pikowego oraz raczej tylko pięć kierów, o wyższej grze raczej nie ma co marzyć
W |
N |
E |
S |
2♦1 |
pas2 |
2♠3 |
3♦ |
pas |
3♥4 |
pas |
4♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
1multi, znów partner ma faktycznego trappingpasa, lepiej więc będzie przeczekać, aby zorientować się, co w trawie piszczy…
2 na razie trzeba zatrappingpasować
3do koloru partnera
4naturalne, należy przyjąć, że piki są u otwierającego
5partner ma trappingpasa pikowego oraz raczej tylko pięć kierów, o wyższej grze raczej nie ma co marzyć
Przeciwko kierowej grze e-N-a E zawistuje ♠D, tym bardziej że w innych kolorach nie ma specjalnie atrakcyjnej konfiguracji. Optymalna rozgrywka, pozwalająca na skompletowanie 11 wziątek, to przebicie pierwszej lewy na stole, ściągnięcie ♦A i zagranie stamtąd karem. Jeśli W przebije ♥8, N nadbije ♥W, wróci do dziadka ♥A, przebije karo, przebije pika i ściągnie ♥K. W końcówce…
|
♠ A K 7 ♥ – ♦ – ♣ D 2 |
|
♠ W 10 9 ♥ – ♦ – ♣ W 9 |
|
♠ – ♥ D ♦ – ♣ A 7 5 2 |
|
♠ – ♥ – ♦ W 10 8 ♣ K 10 |
|
… N zagra ♠A, a potem ewentualnie ♠K i odda tylko dwie lewy: na damę atu i ♣A.
Podobnie potoczy się rozdanie, gdy w trzeciej lewie W nie przebije wyprzedzająco kara, tylko zrzuci trefla. Rozgrywający przebije wtedy w ręce małym atutem, dostanie się na stół ♥A, przebije karo, przebije pika i przebije kolejne karo i ściągnie ♥A. I znów końcówka będzie identyczna z pierwszą…
|
♠ A K 7 ♥ – ♦ – ♣ D 2 |
|
♠ W 10 9 ♥ – ♦ – ♣ W 9 |
|
♠ – ♥ D ♦ – ♣ A 7 5 3 |
|
♠ – ♥ – ♦ W 10 8 ♣ K 10 |
|
Zostanie zagrany ♠A, a potem ewentualnie ♠K i obrońca E weźmie tylko ♥D oraz ♣A. Sam N skompletuje natomiast minimaksowe 11 wziątek. Po licytacji, jaka będzie miała miejsce, rozgrywka będzie w zasadzie samograjem, ale trzeba będzie ją starannie zaplanować i wytempować, by dokładnie połapać się, co się w rozdaniu dzieje. Gwoli ścisłości, istnieje też kilka innych dróg do sukcesu rozgrywającego, także gdy wcześnie zgra on ♠A i ♠K. Na przykład ♠A K, a potem obustronne przebitki pikowo-karowe (po oddaniu asa); oczywiście sporo będzie zależało od postawy obrońców.
Mimo wszystko rozdanie nie jest banalne, przeto w jego protokole pojawią się nie tylko minimaksowe 650 dla NS, ale też 620 dla tej strony, ale też pewnie wpadkowe 100 po stronie przeciwnej za kontrakty zbyt wysokie albo nie dość starannie rozegrane.
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS), 11 lew; 650 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 11(NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 9(NS).