Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ A 10 8 5 ♥ A 7 4 ♦ K 10 ♣ A J 10 5 |
|
♠ K 9 7 3 2 ♥ J 2 ♦ A J 5 4 ♣ 7 4 |
♠ J ♥ Q 8 ♦ 8 7 6 3 2 ♣ Q 9 6 3 2 |
|
♠ Q 6 4 ♥ K 10 9 6 5 3 ♦ Q 9 ♣ K 8 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1BA |
pas |
4♦1 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1teksas na kiery
Będzie to sekwencja w szóstym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2016 bardzo popularna. To samo można rzec o pierwszym wiście – wielu graczy E wyjdzie singlowym ♠W. W ten sposób ułatwią jednak tylko zadanie przeciwnikowi, który w pierwszej lewie wstawi ze stołu ♠D i będzie już mógł wyimpasować obrońcy W wszystko. A że atuty dzielą się 2–2, N łatwo zrobi nielicytowanego szlemika. A może nawet szlema, gdy ponadto uda mu się szybko skraść wziątkę karową. Powiedzmy bowiem, że w pierwszej lewie W położy na dziadkową ♠D króla, zaś rozgrywający pobije w ręce ♠A, zagra ♥A oraz ♥K i zadysponuje ze stołu karo. Oczywiście W powinien wskoczyć ♦A, jeśli jednak przyśnie, N weźmie tę lewę ♦K w ręce, a potem poimpasuje piki i na czwartą kartę tego koloru z ręki pozbędzie się ze stołu ♦D. Będzie tu też dużo pewniejszy sposób na zdobycie 13. wziątki, polegający na zaimpasowaniu lub zaekspasowaniu (to drugie zagranie jest rzecz jasna o niebo lepsze – jako mogące przynieść rozgrywającemu jedynie korzyść) obrońcy E ♣D. Pozwoli to e-N-owi na wyrzucenie z dziadka obu kar – jednego na pika, drugiego na ♣10.
W protokole rozdania dominować powinny wpisy w wysokości 680 i 710 dla NS. Aby bezwarunkowo ograniczyć przeciwnika do zawsze mu należnych 12 wziątek, E musiałby zawistować w karo. Oczywiście nie każdy rozgrywający wpadnie też na pomysł, aby wyjść z dziadka ♠D (gdy nie dostanie wistu w ten kolor), jest to jednak optymalne rozwiązanie tego koloru, aby nie oddać w nim ani jednej wziątki. Jeżeli bowiem któryś z graczy strony WE ma singlowego ♠K, to nawet jeśli spadnie on na asa, rozgrywający nadal pozostanie z przegrywającą w tym kolorze. Oczywiście w pewnych okolicznościach będzie mógł pozbyć się jej na trefla. Prowadzi to jednak do wniosku, że w protokole rozdania znajdą się też zapewne wpisy w wysokości 650 dla NS, za lew 11, po oddaniu kara i pika.
Minimaks teoretyczny: 6BA(NS), 12 lew; 1440 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7(NS);
♥ – 12(NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 12(NS).