Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ Q 9 8 5 3 ♥ A J 7 5 ♦ 10 5 ♣ 10 5 |
|
♠ ♥ K 10 9 8 3 ♦ A K Q 6 4 ♣ J 8 7 |
♠ K J 10 6 2 ♥ 6 ♦ J 8 7 2 ♣ Q 4 2 |
|
♠ A 7 4 ♥ Q 4 2 ♦ 9 3 ♣ A K 9 6 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
pas |
1BA |
2♦ |
pas |
pas |
pas |
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
pas |
1BA |
2♦ |
2♠ (?) |
3♦1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
1partner ma na pewno pięć kar, zatem w toku licytacji dwustronnej czterokartowy fit warto pokazać, ponadto to swego rodzaju pułapka na przeciwników
2gdyby była rozmowa o końcówce, partner nie spasowałby w poprzednim okrążeniu albo w drugim zalicytował coś innego
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
pas |
1BA |
2♦ |
2♠ (?) |
3♦1 |
3♠ |
pas2 |
pas |
ktr.3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1partner ma na pewno pięć kar, zatem w toku licytacji dwustronnej czterokartowy fit warto pokazać, ponadto to swego rodzaju pułapka na przeciwników
2gdyby była rozmowa o końcówce, partner nie spasowałby w poprzednim okrążeniu albo w drugim zalicytował coś innego
3to właśnie wspomniana wyżej pułapka, teraz kontra jest ewidentnie karna
Oczywiście ostatnia sekwencja jest najmniej prawdopodobna, wymagałaby bowiem podjęcia przez zawodników największej liczby wątpliwych działań. Gdyby wszakże do niej doszło, N poległby bez dwóch, za 500, i jego strona otrzymałaby zasłużone zero.
Na ogół jednak W będzie tu rozgrywał częściówkę karową, przeciwko której N może zawistować w trefla, przebije wtedy trzecią rundę tego koloru , weźmie też ♥A, przeciwnik skompletuje przeto tylko dziewięć lew. Z zacinką kierową kuszące jest jednak wyjście w atu, w tym wypadku nie okaże się ono jednak zwycięskie, przynajmniej teoretycznie rzecz ujmując, jako że otworzy przeciwnikowi drogę ku nadróbce. Przynajmniej wtedy, gdy i on nie zachowa się w sposób naturalny, być może narzucający się – tj. nie zagra od razu w kiery, aby otworzyć sobie drogę do przebicia tego koloru w dziadku, tylko sam drugi raz zaatutuje i dopiero teraz wyjdzie kierem do dziesiątki w ręce. Po wzięciu tej lewy ♥W N będzie musiał zagrać w trefla (inaczej jeszcze bardziej pomoże rozgrywającemu), co wyrobi graczowi W lewę w tym kolorze. Potem wystarczy, że rozgrywający wyjdzie z ręki ♥K, aby wyekspasować e-N-owi ♥A oraz przebije na stole blotkę tego koloru. Od e-S-a zleci pierwotnie trzecia dama, przeto W ograniczy swoje przegrywające do kiera i dwóch trefli. Sam skompletuje przeto 10 wziątek: siedem atutowych, treflową i dwie kierowe. Proszę zauważyć, iż gdyby w pierwszej lewie W utrzymał się na stole ♦W i wyszedł w kiera, to po wzięciu tej lewy ♥W N mógłby poprawić się na trefla i pobić trzecią rundę tego koloru; rozgrywający wziąłby wtedy tylko dziewięć lew.
W protokole rozdania dominować powinny minimaksowe 110 dla WE, znajdą się w nim też jednak bez wątpienia 130 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny:3♦(WE),9 lew; 110dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (S!);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 7(NS);
BA – 7(NS).