Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 3 2 ♥ 8 6 3 ♦ J 7 6 2 ♣ Q 8 6 3 |
|
♠ A J 7 4 ♥ J 5 4 ♦ 10 3 ♣ K 10 7 4 |
♠ Q 10 8 6 5 ♥ A Q 9 ♦ A Q 8 5 ♣ 9 |
|
♠ K 9 ♥ K 10 7 2 ♦ K 9 4 ♣ A J 5 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♠ |
pas |
2♠1 |
pas |
3♦2 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1pogranicze konwencji Drury’ego
2inwit do końcówki, przede wszystkim pikowej, partner może być bowiem słabszy
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1drury, punktów tylko dziewięć, ale czterokartowy fit w pikach
Tak czy owak, na ogromnej większości stołów w rozdaniu tym jako kontrakt ostateczny rozgrywane będą 4♠ z ręki E. S nie będzie dysponował wygodnym wistem i jeśli wyjdzie w kolor czerwony, rozgrywający z łatwością zrobi już nadróbkę (podobnie stałoby się po nierealnym wiście blotką treflową). Na pewno nie zaatakuje w atu, w praktyce zatem jedyne wyjście, po którym E nie będzie mógł wziąć 11 lew, to ♣A i trefl (bądź pik). Rozgrywający wyimpasuje ♠K, będzie jednak musiał oddać wziątki na oba czerwone króle. Ponieważ wszakże licytacja będzie mniej albo bardziej enigmatyczna, także pierwszy wist ♣A będzie daleki od oczywistości – przecież ♣K mógłby się znajdować w ręce rozgrywającego, a partner wistującego posiadać czy to ♥D, czy to ♦D. W związku z tym w turniejowym protokole tego rozdania oprócz minimaksowych 620 dla WE znajdą się również w sporej liczbie nadróbkowe 650 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny:4♠(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9(E!);
♠ – 10 (WE);
BA – 9 (WE).