Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ Q 9 3 ♥ 8 5 ♦ A K 9 ♣ A J 6 5 3 |
|
♠ K 7 ♥ A Q 7 6 ♦ J 7 5 2 ♣ 8 4 2 |
♠ A J 10 6 4 ♥ 4 3 2 ♦ Q 8 6 4 ♣ Q |
|
♠ 8 5 2 ♥ K J 10 9 ♦ 10 3 ♣ K 10 9 7 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas1 |
1♣ |
1♠ |
ktr.2 |
1BA |
pas |
2♦ |
pas |
pas |
3♣3 |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1♥
2kontra sputnik, przyrzeka kiery
3próba walki
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
pas1 |
1♣ |
1♠ |
ktr.2 |
1BA |
ktr.3 |
2♦ |
3♣ |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1♥
2kontra sputnik, przyrzeka kiery
3aby zaznaczyć solidne otwarcie (gdy partner ma około 10 PC, przeciwnicy mogą już być w sytuacji bez – dobrego – wyjścia)
wreszcie:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♥1 |
ktr./2♣ |
2♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 Wmoże zaryzykować trzecioręczne otwarcie
2raczej kontra aniżeli 2♣
3po kontrze e-N-a przyrzekają pokrycie bilansowe
W tym wypadku trzecioręczne otwarcie gracza W z czwórki nie musi się jednak skończyć dla jego strony najlepiej; doprowadzi ono bowiem do kontraktu 2♥(W), który będzie już możliwy do położenia. Tyle że przeciwko tej grze N zaatakuje raczej ♦A i już W będzie mógł zrobić swoje (kładący byłby pierwszy wist w atu bądź ♣A, a potem ♥5). Nawet jeśli w drugiej lewie pierwszy broniący poprawi się się na blotkę atu (do ♦A S powinien dodać ♦10 jako demarkę, nie chce bowiem przebitki), to rozgrywający weźmie ją w ręce i powtórzy karem. A kiedy N wskoczy ♦K i ponowi kierem, W zabije drugą albo – lepiej – trzecią rundę tego koloru, ściągnie ♠K, zaimpasuje piki waletem na stole i na ♠A 10 wyrzuci z ręki dwa trefle. Odda przeto tylko dwa kara, dwa kiery oraz jednego trefla.
Bez trudu zostanie też zrealizowana gra 3♦(W), nadróbki pozbawi rozgrywającego definitywnie jedynie nierealny wist kierowy, otwierający zawodnikowi N drogę do przebicia trzeciej rundy tego koloru. A jeśli w lewie drugiej W zagra w trefle, aby przeciąć przeciwnikom komunikację, ci po prostu powtórzą treflem – a potem zagrają w ten kolor po raz trzeci, zmuszając przeciwnika do zrobienia dwóch przebitek na stole, co ostatecznie doprowadzi do wypromowania obecnej w ręce e-N-a ♦9 na trzecią wziątkę atutową broniących (jako że W nie będzie dysponował szybkim zejściem do ręki, by ściągnąć ♦W; ♠K zostanie użyty wcześniej, aby podegrać pierwszy raz kara).
Słowem, najczęstszym wpisem w protokole będzie minimaksowe (za 3♦) 110 dla WE, znajdą się w nim też pewnie i inne niewysokie wpisy, raczej po stronie WE niż przeciwnej; nawet 3♣ (NS) da się już przecież położyć bez jednej.
Minimaks teoretyczny:3♦(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS, WE!).