Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 8 Rozd. W, po partii: - |
♠ 6 ♥ T4 ♦ AKQT952 ♣ Q84 |
|
♠ K97 ♥ KQJ92 ♦ J63 ♣ K5 |
♠ T8542 ♥ A8 ♦ 87 ♣ A962 |
|
♠ AQJ3 ♥ 7653 ♦ 4 ♣ JT73 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
2♦ |
ktr.1 |
pas |
2♥ |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 kontra negatywna, słabą piątkę pików wypada potraktować jako czwórkę, zatem także w Naszym Systemie nie byłoby innej opcji
Jedynie gdyby licytujący Wspólnym Językiem E zdecydował się, zamiast kontry, na zgłoszenie nieforsujących 2♠ (co z tak słabym kolorem oraz możliwością także gry w trefle trudno polecić), jego partner mógłby później przelicytować przeciwników 3♠. Inna, także wątpliwa opcja, to zapowiedzenie przez E – po 3♦(N) – 3♥; wprawdzie jego uprzednia kontra negatywna wykluczyła pełny fit kierowy, ale brak w zasadzie podstaw, aby wspinać się na szczebel trzech.
Najczęściej skończy się na rozgrywanym przez e-N-a kontrakcie 3♦, który powinien zostać położony bez jednej. Przeciwko niemu E zaatakuje ♥A i powtórzy kierem – do ♥W w ręce partnera. Ten ostatni powinien zorientować się, iż po licytacji, jaka miała miejsce, E nie może mieć nic specjalnego w atutach, mocno prawdopodobne jest natomiast posiadanie przezeń ♣A. Obrońca W powinien zatem w trzeciej lawie zagrać ♣K, a po utrzymaniu się kontynuować tym kolorem, aby następnie trzecią jego rundę przebić. I dopiero potem spróbować ♥K, zgodnie z przewidywaniami niczego już jednak na tym manewrze nie zyskując.
Na linii WE wygrywa się 3♠, jeśli tylko rozgrywający rozpocznie atuty blotką do dziewiątki (posunięcie jak najbardziej naturalne), jej 3♥ położy się na natomiast na przebitce pikowej. N ściągnie wówczas ♦A K, ale w trzeciej lewie będzie już musiał wyjść w pika, którego jego partner pobije asem i będzie kontynuował ♠D. N przebije wtedy wstawionego przez rozgrywającego z ręki ♠K i wyjdzie ♦D, ale nie wypromuje to już broniącym drugiej wziątki atutowej.
W protokole znajdą się wpadkowe 50 dla WE, rzadko 140 dla tej strony, natomiast po stronie przeciwnej 110 (za zrealizowane/wypuszczone 3♦) oraz 50 (np. za 3♥ bez jednej).
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8(WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 6 (WE).