Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ 843 ♥ KT75 ♦ 8 ♣ AQJ32 |
|
♠ QJ6 ♥ AQ98 ♦ QJ6 ♣ T96 |
♠ A752 ♥ 632 ♦ 9432 ♣ K8 |
|
♠ KT9 ♥ J4 ♦ AKT75 ♣ 754 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦1 |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
2BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 11 PC, ale dosyć ładne honory oraz niezły longer karowy
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦1 |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
3♣4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 11 PC, ale dosyć ładne honory oraz niezły longer karowy
2 PRO
3 minimum rebidu, brak trzech kierów
4 4♥–5+♣, nieforsujące
Pary grające konwencją dwa checkbacki, licytowałaby tak samo jak w sekwencji ostatniej, tyle że 2♣ e-N-a mówiłyby o ręce inwitowej bądź signoffie z fitem karowym. S zalicytowałby wtedy automatyczne 2♦, po których jego partner także powiedziałby 3♣. Wskazałby w ten sposób inwitową rękę z układem 4♥–5+♣.
Odpowiadający ma układ 5431, jest zatem racjonalne, aby dążył do gry kolorowej, co skończy się na kontrakcie 3♣ z dobrej ręki N. Gracz E nie będzie wówczas mógł zaatakować w trefle, zresztą w ogóle nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem. Wyjdzie przeto w karo albo w kiera, mimo że będą to kolory przeciwników. I tak jednak stronie WE należą się tu tylko trzy wziątki: kierowa, pikowa oraz treflowa. Chyba że E odda natchniony wist blotką pikową spod asa (!?), wówczas rozgrywający na pewno nie zadysponuje ze stołu ♠K. Gorzej, w ten sposób N straci dwie lewy, a może nawet trzy, jeśli po utrzymaniu się w pierwszej lewie ♠W W odwróci w atu, a jego parter – po dostaniu się do ręki ♣K – śmiało powtórzy małym pikiem (!). To jednak przede wszystkim teoria, pierwszy wist w blotkę pikową nastąpi bowiem co najwyżej sporadycznie. Przy grze e-N-a w trefle standardem będzie 10 lew.
Przeciwko 2BA(S) W zaatakuje na pewno ♠D, a jego partner doda na trzeciej ręce zachęcającą ♠2. Rozgrywający zabije ♠K, po czym w naturalny sposób zrobi impas treflowy. I już będzie leżał, po zabiciu dziadkowej ♣D królem E ponowi bowiem małym pikiem, zaś po oddaniu trzech wziątek w tym kolorze – wyjdzie w karo (!), rozcinając w ten sposób przeciwnikowi ręce. Ten ostatni zabije ♦A i jeśli następnie zgra też ♦K i wyjdzie kierem, W wskoczy ♥A i odbierze wziątkę na ♦D. A kiedy S nie ściągnie ♦K, tylko od razu zagra w kiera, W doda blotkę. Rozgrywający weźmie tę lewę ♥K na stole, ale potem ściągnie jeszcze tylko trefle i będzie musiał oddać ostatnie dwie lewy na kiery. Wziątka na ♦K w ręce nie zostanie wykorzystana. S weźmie więc tylko siedem lew, czyli na swe 2BA wpadnie bez jednej.
Aby zrealizować 2BA, S musiałby zrezygnować z impasowania trefli, tylko w drugiej lewie wyjść z ręki kierem – do dziadkowej dziesiątki. Albo ♥W – powiedzmy, iż W wskoczyłby wówczas ♥A, po czym obrońcy odebraliby trzy piki i E wyszedłby karem. S zabiłby w ręce asem, po czym musiałby zrobić impas ♥10 w dziadku i zagrać trefle z góry (albo – bez impasu kierowego – zagrać ♣A i ♣D). Dużo bardziej racjonalna jest jednak rozgrywka przez impas treflowy, jako że drugi albo trzeci ♥K u W daje już rozgrywającemu pewność zrealizowania kontraktu 2BA. Gry te będą zatem raczej przegrywane.
W protokole rozdania spotkamy zatem minimaksowe 130 dla NS, ale też – rzadko – 120 dla tej strony oraz wpadkowe 100 po stronie WE.
Minimaks teoretyczny: 4♣(N!), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (N!);
♦ – 8 (N!);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (NS).