Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ J64 ♥ 753 ♦ J7654 ♣ Q4 |
|
♠ KQ87 ♥ Q8 ♦ AQT83 ♣ 85 |
♠ T532 ♥ T94 ♦ K2 ♣ AK72 |
|
♠ A9 ♥ AKJ62 ♦ 9 ♣ JT963 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
2♦ |
pas |
2♥1 |
pas |
2♠ |
pas |
3♠2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1 kolor przeciwnika, wskazanie dobrej karty
2 inwit
3 otwarcie minimalne, w tym zmarnowana ♥D
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
ktr.1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠ |
pas |
3♠3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
|
1 niektórzy gracze z czterema pikami rozpoczną od kontry
2 10+ PC z czterema pikami albo forsing do końcówki w składzie nieokreślonym
3 inwit z czterema pikami
4 karta minimalna, w tym zmarnowana ♥D
Przeciwko bardzo popularnym 3♠(W) N wyjdzie w licytowane przez partnera kiery – i będzie to jedyny atak otwierający drogę do ograniczenia rozgrywającego do dziewięciu wziątek. S zagra bowiem trzy razy w kiery, a potem – po dostaniu się do ręki asem atu – wyjdzie kierem raz jeszcze, co spowoduje, iż obecny w ręce e-N-a walet atu zostanie wypromowany na pewną wziątkę. Po takiej obronie W zrobi więc tylko swoje.
Łatwo zauważyć, iż po każdym innym wiście do promocji ♠W by nie doszło, zatem rozgrywający skompletowałby 10 wziątek. W toku dalszej gry przebiłby bowiem trzecią rundę kierów w ręce i – nie ściągając ♠D/K – zagrałby w kara i wyekspasował e-N-owi waleta w tym kolorze. A następnie wróciłby do ręki ♠D/K i wykorzystał czwartą wziątkę karową. Na jego dorobek złożyłyby się wtedy cztery wziątki atutowe, dwa trefle i cztery kara.
W protokole rozdania winny jednak dominować minimaksowe wpisy w wysokości 140 dla WE; trafią się w nim też jednak na pewno i wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (WE).