Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ 95 ♥ 4 ♦ A8653 ♣ J7532 |
|
♠ KJ64 ♥ 3 ♦ K9 ♣ AT9864 |
♠ 832 ♥ KJT86 ♦ JT72 ♣ Q |
|
♠ AQT7 ♥ AQ9752 ♦ Q4 ♣ K |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♥ |
1♠1 |
pas |
pas |
pas2 |
1 z układem 6♣–4♠ rebid ten, unaturalniający też trefle – jest jak najbardziej dopuszczalny
2 partner jest słaby i nie posiada raczej fitu kierowego, nie ma więc już raczej o co kruszyć kopii
albo:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
pas1 |
pas2 |
1 w Naszym Systemie ten rebid nie forsuje
2 kolory obu longerow e-S-a zalicytowali już przeciwnicy, i żaden z nich zapewne nie blefował
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
2♣1 |
pas |
pas |
2♥ |
pas2 |
pas |
pas |
|
1 precisionowskie
2 W zarysował już obraz swojej karty, a partner na jego otwarcie spasował
Teoretycznie rzecz biorąc, najwyższym kontraktem możliwym w tym rozdaniu do wygrania przez którąkolwiek ze stron jest 1BA(S). Żadna z par w nim oczywiście nie stanie, a to znaczy, iż wszystkie zapowiedziane tu gry powinny zostać położone. Rozdanie jest misfitowe i nietrudno to dostrzec, każda ze stron powinna zatem zrobić wszystko, aby jak najszybciej wycofać się z licytacji. Stąd najpopularniejszymi kontraktami powinny być 1♠(W) oraz 2♥(S).
Przeciwko 1♠(W) N wyjdzie singlem kierowym, którego jego partner pobije ♥D i – optymalnie – powtórzy małym kierem (bądź odwróci w ♣K). Wprawdzie gdy W ma ♦A x, zrzuci wtedy z ręki karo, ale i tak N przebije tę lewę małym atutem. W autentycznym rozdaniu rozgrywający najprawdopodobniej zrzuci z ręki trefla, wówczas N przebije ♠5 i wyjdzie małym treflem (kolor ten zostanie mu zalawintalowany przez partnera przez zagranie w poprzedniej lewie ♥2). Rozgrywający zabije ♣A w ręce, po czym spróbuje przebić w dziadku trefla, S jednak nadbije i jeszcze raz wyjdzie małym kierem. Po starannej obronie, przebiegającej według zarysowanej wyżej linii, rozgrywający będzie się musiał sprężyć, aby wybronić się tylko bez dwóch.
Także kontrakt 2♥(S) po starannej obronie będzie nie do wygrania. Przeciwko tej grze W zaatakuje najprawdopodobniej ♣A, a w lewie drugiej będzie – powiedzmy – kontynuował ♣10. Jeśli rozgrywający zadysponuje z dziadka ♣W, E przebije go, optymalnie honorem, powiedzmy ♥10. Aby dać sobie szansę na wpadkę tylko bez jednej, rozgrywający nie będzie mógł lewy tej nadbić, tylko będzie musiał zrzucić z ręki karo (lub pika). Po utrzymaniu się ♥10 E wyjdzie – załóżmy – w karo, wówczas S zabije na stole ♦A, przebije w ręce karo i zagra ♠A i pikiem. Po utrzymaniu się ♠W W wyjdzie wysokim treflem (lub w singla atu), w lewie tej jego partner pozbędzie się swojego ostatniego pika. Obrońca E będzie potem przebijał/nadbijał piki, a odchodził karami, nie straci więc żadnej ze swych lew atutowych, ostatecznie kontrakt 2♥(S) zostanie zatem położony bez jednej. A może i bez dwóch (to jednak zadecyduje się na wcześniejszym etapie rozgrywki).
Protokół tego niewdzięcznego, misfitowego rozdania wypełnią przeto przede wszystkim zapisy za wpadki: w wysokości 100, 200, a także większej po obu stronach.
Minimaks teoretyczny: 1BA(S!), 7 lew, 90 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (S!);
BA – 7 (S!).