Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
95
4
A8653
J7532
 
KJ64
3
K9
AT9864
rozd. 20 832
KJT86
JT72
Q
  AQT7
AQ9752
Q4
K
 

Nasz System:

W

N

E

S

1

pas

1

1

11

pas

pas

pas2

1 z układem 6–4 rebid ten, unaturalniający też trefle – jest jak najbardziej dopuszczalny

2 partner jest słaby i nie posiada raczej fitu kierowego, nie ma więc już raczej o co kruszyć kopii

albo:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

1

pas

pas1

pas2

1 w Naszym Systemie ten rebid nie forsuje

2 kolory obu longerow e-S-a zalicytowali już przeciwnicy, i żaden z nich zapewne nie blefował

Wspólny Język:

W

N

E

S

21

pas

pas

2

pas2

pas

pas

 

1 precisionowskie

2 W zarysował już obraz swojej karty, a partner na jego otwarcie spasował

Teoretycznie rzecz biorąc, najwyższym kontraktem możliwym w tym rozdaniu do wygrania przez którąkolwiek ze stron jest 1BA(S). Żadna z par w nim oczywiście nie stanie, a to znaczy, iż wszystkie zapowiedziane tu gry powinny zostać położone. Rozdanie jest misfitowe i nietrudno to dostrzec, każda ze stron powinna zatem zrobić wszystko, aby jak najszybciej wycofać się z licytacji. Stąd najpopularniejszymi kontraktami powinny być 1(W) oraz 2(S).

Przeciwko 1(W) N wyjdzie singlem kierowym, którego jego partner pobije D i – optymalnie – powtórzy małym kierem (bądź odwróci w K). Wprawdzie gdy W ma A x, zrzuci wtedy z ręki karo, ale i tak N przebije tę lewę małym atutem. W autentycznym rozdaniu rozgrywający najprawdopodobniej zrzuci z ręki trefla, wówczas N przebije 5 i wyjdzie małym treflem (kolor ten zostanie mu zalawintalowany przez partnera przez zagranie w poprzedniej lewie 2). Rozgrywający zabije A w ręce, po czym spróbuje przebić w dziadku trefla, S jednak nadbije i jeszcze raz wyjdzie małym kierem. Po starannej obronie, przebiegającej według zarysowanej wyżej linii, rozgrywający będzie się musiał sprężyć, aby wybronić się tylko bez dwóch.

Także kontrakt 2(S) po starannej obronie będzie nie do wygrania. Przeciwko tej grze W zaatakuje najprawdopodobniej A, a w lewie drugiej będzie – powiedzmy – kontynuował 10. Jeśli rozgrywający zadysponuje z dziadka W, E przebije go, optymalnie honorem, powiedzmy 10. Aby dać sobie szansę na wpadkę tylko bez jednej, rozgrywający nie będzie mógł lewy tej nadbić, tylko będzie musiał zrzucić z ręki karo (lub pika). Po utrzymaniu się 10 E wyjdzie – załóżmy – w karo, wówczas S zabije na stole A, przebije w ręce karo i zagra A i pikiem. Po utrzymaniu się W W wyjdzie wysokim treflem (lub w singla atu), w lewie tej jego partner pozbędzie się swojego ostatniego pika. Obrońca E będzie potem przebijał/nadbijał piki, a odchodził karami, nie straci więc żadnej ze swych lew atutowych, ostatecznie kontrakt 2(S) zostanie zatem położony bez jednej. A może i bez dwóch (to jednak zadecyduje się na wcześniejszym etapie rozgrywki).

Protokół tego niewdzięcznego, misfitowego rozdania wypełnią przeto przede wszystkim zapisy za wpadki: w wysokości 100, 200, a także większej po obu stronach.

Minimaks teoretyczny: 1BA(S!), 7 lew, 90 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 7 (NS);

– 7 (NS);

– 7 (S!);

BA – 7 (S!).