Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ KQ53 ♥ 987 ♦ AQJ2 ♣ 76 |
|
♠ A9 ♥ KJT54 ♦ T3 ♣ K854 |
♠ JT8742 ♥ AQ3 ♦ K65 ♣ J |
|
♠ 6 ♥ 62 ♦ 9874 ♣ AQT932 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
ktr.1 |
rktr.2 |
2♣ |
ktr.3 |
pas |
3♥4 |
pas |
pas5 |
pas |
pas |
|
1 tylko 12 PC, ale dwie solidne czwórki, przeto zapowiedź wręcz obowiązkowa
2 siłowa: 10+ PC
3 kontra propozycyjna
4 z singlem treflowym i pełnym fitem kierowym E nie może jej jednak utrzymać, jego 3♥ są inwitem
5 minimum otwarcia oraz najpewniej zmarnowany, bo w kolorze krótkości partnera, ♣K
albo:
W |
N |
E |
S |
1♥ |
ktr.1 |
rktr.2 |
3♣3 |
ktr.4 |
pas |
?5 |
|
1 tylko 12 PC, ale dwie solidne czwórki, przeto zapowiedź wręcz obowiązkowa
2 siłowa: 10+ PC
3 z takim kolorem można sobie pozwolić na przeskok
4 kontra propozycyjna
5 szczebel wyżej, przeto taką kontrę można już przyjąć, choć z singlem i pełnym fitem kierowym nadal będzie to decyzja wątpliwa
Przeciwko ewentualnym 3♣(S) z kontrą W zaatakuje ♦10, potem dostanie więc przebitkę w tym kolorze, co będzie równoznaczne z położeniem gry przeciwników bez dwóch, za 300 (obrońcy wezmą ♦K, dwa kiery, przebitkę karową, ♣K i ♠A). Do takich gier będzie jednak dochodziło sporadycznie.
Najczęściej W będzie grał 3♥, a od czasu do czasu nawet 4♥. Wprawdzie WE mają też dobrą grę w piki, ale po otwarciu 1♥ i wywoławczej kontrze e-N-a trudno będzie grę w ten drugi kolor zadeklarować. Grając w piki, WE musieliby oddać cztery lewy: dwa młodsze asy oraz dwie wziątki atutowe. Także ich gra kierowa może wprawdzie zostać ograniczona do dziewięciu lew, ale w zasadzie wyłącznie po ataku w atu (bądź karem, ale nawet ♦A, a potem kier to niemożliwe). Najprawdopodobniej N wyjdzie w trefla, szczególnie tam, gdzie jego partner skoczył w licytacji na 3♣. S weźmie wtedy pierwszą lewę ♣A i – powiedzmy – poprawi się na kiera (choć bardzo atrakcyjny będzie odwrót w singla pikowego, owocujący – gdy partner ma w tym kolorze asa – szybką przebitką). Rozgrywający powinien wtedy utrzymać się w ręce – załóżmy, waletem – następnie zaś ściągnąć ♠A i (ewentualnie) ♣K (zrzucając ze stołu karo), a następnie zagrać pikiem. N wskoczy wtedy ♠D i powtórzy kierem, rozgrywający utrzyma się wtedy ♥A w dziadku, przebije w ręce pika, przebije na stole trefla, przebije w ręce jeszcze jednego pika, ściągnie ♥K i wyjdzie z ręki karem. Niczym niewyjęte 10 lew, kierowe gry strony WE, także na szczeblu dogranej, będą zatem prawie zawsze kończyć się takim właśnie rezultatem. Tylko po atutowym (bądź ♦A i kierze!?) rozgrywający zostałby ograniczony do dziewięciu wziątek. Tak jednak będzie się działo co najwyżej sporadycznie.
Protokół rozdania wypełnią przeto przede wszystkim 170 oraz końcówkowe 420 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew albo 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (WE).