Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ 6532 ♥ Q ♦ T82 ♣ AK875 |
|
♠ AK4 ♥ AT953 ♦ 3 ♣ QJ63 |
♠ JT8 ♥ K7 ♦ AQJ54 ♣ 942 |
|
♠ Q97 ♥ J8642 ♦ K976 ♣ T |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦1 |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
2♣2 |
pas |
2♦3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1 11 PC, ale ładne honory oraz niezły longer w karach
2 PRO
3 minimum rebidu, brak trzech kierów
Ta sekwencja licytacyjna będzie dosyć popularna – jako droga do standardowej końcówki 3BA(E). S nie będzie dysponował dobrym wistem, tym bardziej że posiadający przecież parę punktów partner nie wszedł do licytacji 1♠, co mógł łatwo uczynić. Najprawdopodobniej wyjdzie więc w kiera – na zasadzie, iż w ten sposób przynajmniej niczego nie zepsuje. Z drugiej strony powinien jednakże wiedzieć, iż jego partner ma tylko jednego kiera (E ma dwa na rebid 2BA, a W dążył do uzgodnienia tego koloru).
W pierwszej lewie rozgrywający zabije zatem ♥D królem, po czym najprawdopodobniej powtórzy kierem. Będzie nawet mógł sobie pozwolić na zabicie ♥A i kontynuowanie ♥10, powiedzmy jednak, że w drugiej rundzie kierów zrobi na stole impas ♥9. Dalsza gra może się toczyć na różne sposoby, w praktyce będzie to jednak samograj. Powiedzmy, że E zaimpasuje kara damą ręce – wtedy S zabije ją ♦K znów nie bardzo będzie miał w co zagrać. Jak wyjdzie w pika, rozgrywający przepuści go do ręki, ściągnie ♦A W i albo odejdzie karem, albo zagra w trefla, wtedy od e-S-a wyskoczy singlowa dziesiątka. Wcześniej czy później E skompletuje zatem wymagane 9 wziątek, najczęściej w postaci trzech pików, trzech kierów, dwóch kar i trefla. Jest mnóstwo konkretnych wariantów gry, wszystkie one prowadzą jednak do pewnego zdobycia dziewięciu wziątek. O nadróbce nie powinno jednak być mowy.
I w tym wypadku absolutnym hegemonem protokołu powinno być minimaksowe 400 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 400dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 8(WE);
BA – 9 (WE).