Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ KQ9 ♥ AJ986 ♦ ♣ KJT98 |
|
♠ AT542 ♥ KQ75 ♦ K6 ♣ 63 |
♠ J63 ♥ T42 ♦ 98432 ♣ 74 |
|
♠ 87 ♥ 3 ♦ AQJT75 ♣ AQ52 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
1♠ |
2♥1 |
pas |
3♣2 |
pas |
4♣3 |
pas |
4♦4 |
pas |
4♥5 |
pas |
5♣6 |
pas |
6♣7 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 naturalne, 5+♥, forsing na jedno okrążenie
2 nie ma najmniejszego powodu, aby nie pokazać tak dobrej czwórki treflowej, kara w razie czego będzie jeszcze można powtórzyć
3 zachęcające, szlemikowe
4, 5 cuebidy
6 bak cuebidu pikowego
7 skoro partner zaakceptował perspektywy szlemikowe cuebidem 4♦, N zapowiada grę premiową, tym bardziej iż łatwo mu odczytać, iż S boi się o piki
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
1♠ |
ktr.1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♥3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♣5 |
pas |
4♦6 |
pas |
4♥7 |
pas |
5♣8 |
pas |
6♣9 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 w tym wypadku trzeba najpierw skontrować (kontra sputnik albo przygotowanie forsingu na własnym kolorze)
2 nie ma najmniejszego powodu, aby nie pokazać tak dobrej czwórki treflowej, kara w razie czego będzie jeszcze można powtórzyć
3 forsing na 5+♥
4 wydłużenie karowe
5 zachęcające uzgodnienie trefli
6, 7 cuebidy
8 bak cuebidu pikowego
9 skoro partner zaakceptował perspektywy szlemikowe cuebidem 4♦, N zapowiada grę premiową, tym bardziej iż łatwo mu odczytać, iż S boi się o piki
Bardzo dobry, nietrudny chyba do osiągnięcia szlemik w trefle, tym bardziej że gracz N może w razie czego liczyć na dwie wziątki pikowe (♠A ma W), a potem grę na obustronne przebitki. Alternatywą może być wyrobienie kar – z ewentualnym ekspasem króla w ręce W, który zabrał głos w licytacji. Wszystko gra, aby zatem bezwarunkowo pozbawić rozgrywającego nadróbki, W musi na pierwszym wiście odebrać ♠A. Jeśli tego nie uczyni, tylko na przykład wyjdzie ♥K, rozgrywający będzie już mógł o cenną nadróbkę powalczyć. Jeśli zdecyduje się zaekspasować ♦K, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć od ściągnięcia kkA i przebicia na stole małego kara. Od W zleci wtedy król, a że ponadto atuty dzielą się 2–2, 13 wziątek stanie się faktem. Oczywiście gra na nadróbkę nie będzie zupełnie bezpieczna, wielu graczy S postawi więc zapewne na w zasadnie niczym niezagrożone swoje, dwukrotnie wychodząc z ręki pikami, będzie im bowiem wiadomo, że as tego koloru stoi. Da to im dwa piki, dwa czerwone asy oraz osiem wziątek atutowych (bez wistu w trefle nawet wówczas, gdy kolor ten nie dzieli się 2–2; rzecz jasna E nie może też przebić drugiej pikowej lewy e-S-a).
W protokole rozdania winno znaleźć się całkiem sporo minimaksowych wpisów 1370 dla NS, będą w nich też niewątpliwie obecne nadróbkowe 1390 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 6♣(NS), 12 lew; 1370dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (NS);
♦ – 11 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 8(NS);
BA – 10 (NS).