Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ T4 ♥ Q943 ♦ 76 ♣ JT654 |
|
♠ KQ765 ♥ 2 ♦ T843 ♣ AK2 |
♠ 8 ♥ KT8765 ♦ KQJ ♣ 873 |
|
♠ AJ932 ♥ AJ ♦ A952 ♣ Q9 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♥1 |
2♠ |
ktr.2 |
pas |
pas |
pas |
1 naturalne słabe dwa
2kontra karna
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♦1 |
2♠ |
ktr.2 |
pas |
pas |
pas |
1 multi
2 kontra karna
Rozdanie pułapka na graczy NS, a ściślej mówiąc – e-S-a, tyle że wpadnie w nią w zasadzie każdy zawodnik tę pozycję zajmujący. Zarówno bowiem po naturalnych słabych 2♥, jak i 2♦ multi, które padną przy prawie każdym stole, S wejdzie naturalnymi 2♠, ma w końcu jako taki (choć bynajmniej nie wybitny!) kolor oraz siłę klasycznego otwarcia 1BA. W skontruje to wejście karnie, ma przecież niezły pięciokart w atutach oraz asa z królem z boku. Oczywiście pewne ryzyko będzie istnieć – szczególnie u par, gdzie blokujące przedpartyjne otwarcie na szczeblu dwóch mogło paść na przykład z ręką uboższą o dwie figury karowe – tak czy owak, w turnieju na maksy często się je podejmie. Taki jest przecież m.in. cel otwarć zaporowych – aby następnie partner karnie skontrował przeciwników, którzy zabiorą głos w licytacji.
Przeciwko 2♠(S) z kontrą W wyjdzie najprawdopodobniej ♣K (odwrotnie niż zazwyczaj – jako sygnał: partnerze, w drugiej lewie wyjdę/mogę wyjść w singla!), a w lewie drugiej zagra ♥2. Rozgrywający weźmie ją ♥W w ręce, po czym – optymalnie – zagra ♣D, aby wyrobić sobie ten kolor. W wskoczy wówczas ♣A i – aby wyegzekwować maksymalną wpadkę bez dwóch – będzie musiał zagrać w atu, i to figurą (!). S zabije w ręce ♠A i wyjdzie blotką karową, wtedy E utrzyma się ♦W i pośle do przebitki kiera, a W – po jej dokonaniu – ściągnie ♠D (aby przeciwnik nie dostał się do dziadka na ♠10) i odejdzie pikiem albo karem. Po takiej obronie rozgrywający będzie jeszcze musiał oddać dwa kara, wpadnie zatem bez dwóch, za 300.
Nieco łatwiej byłoby broniącym, jeśli w trzeciej lewie S wyszedłby z ręki karem. Gdyby po utrzymaniu się ♦W E zagrał kierem do przebitki, to po jej zrobieniu jego partner także musiałby wyjść figurą atu, ale po ♦W E powinien zagrać w ♠8. Jeśliby wówczas rozgrywający dodał z ręki blotkę, W zabiłby ♠D i powtórzył małym pikiem (!), co po dalszej starannej, acz oczywistej obronie doprowadziłoby do wpadki bez trzech. S uratowałby lewę, gdyby pikowe zagranie obrońcy E pobił w ręce asem, następnie zaś ściągnął ♦A i przebił na stole karo.
W protokole rozdania znajdziemy zatem dużo wpisów za wpadki strony NS z kontrą, w wysokości 300 (najczęściej), 100 oraz 500. Wszystko, co mogliby w tym rozdaniu wyłącznie z własnej inicjatywy zrobić gracze WE, to wziąć osiem lew w kiery, wartych tylko 110 punktów.
Minimaks teoretyczny: 2♥(WE), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8(WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (WE).