Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ A964 ♥ Q6 ♦ 63 ♣ AKJ54 |
|
♠ T82 ♥ A9732 ♦ T872 ♣ Q |
♠ 53 ♥ KJ854 ♦ AKQ5 ♣ 96 |
|
♠ KQJ7 ♥ T ♦ J94 ♣ T8732 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♥ |
pas |
4♥ |
ktr.1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 mimo spalonej ♥D karta jest zbyt obiecująca, aby z nią spasować
Jak widać, gdy N po 4♥ gracza W spasuje, te zakończą licytację i otwierający łatwo swój kontrakt zrealizuje. Natomiast jego kontra może na wiele sposobów doprowadzić do sukcesu pary NS.
Jeśli partner odniesie ją na 4♠ bądź doprowadzi do kontraktu 5♣ (poprzez zapowiedź 4BA) N będzie bardziej niż zadowolony. Nawet bowiem, gdy taka gra zostanie przegrana, może okazać się opłacalną obroną popartyjnej końcówki przeciwników. Przecież najczęściej za ich sekwencją kryje się 10 kierów. N widzi przeto, iż partner ma w tym kolorze co najwyżej singletona. Jeśli zatem nawet nie posiada czterech pików, dysponuje co najmniej dziewięcioma kartami w kolorach młodszych. W najgorszym dla e-N-a wypadku będzie to sześć kar i trzy trefle, ale i wtedy – po zapowiedzeniu przez e-S-a 5♦ – nie musi być tragedii.
W tym wypadku S powie 4♠ i te zapewne zakończą licytację, WE nie będą przecież bronić ich w założeniach niekorzystnych5♥, tym bardziej że E będzie widział sporą szansę na położenie gry przeciwników.
W protokole rozdania znajdą się zapisy za obustronnie zrealizowane końcówki: 420 dla NS i 620 dla WE, trudno mi jednak prognozować, które z nich przeważą.
Minimaks teoretyczny: 5♦(WE) z kontrą, 10 lew albo 5♥(WE) z kontrą, 10 lew; 200 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 10(WE);
♠ – 10(NS);
BA – 4 (NS,WE!).