Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
96532
Q5
6
98762
 
KQJ
J874
KJ42
T5
rozd. 23 AT8
AT3
AT53
KJ3
  74
K962
Q987
AQ4
 

W

N

E

S

pas1

pas

pas

1BA

pas

2

pas

2

pas

3BA

pas

pas

pas

1 karta niedostatecznie urodziwa, a przy tym zbyt słaba honorowo na pierwszoręczne popartyjne otwarcie

Standardowa gra kończąca w bez atu, przeciwko której S zawistuje 2 albo – bojąc się czterech kierów w dziadku – 7/9. Strach kierowy okaże się uzasadniony, także jednak w karach nastąpi nawijka, i to dużo bardziej poważna. Tyle tylko, że nawet wyłącznie o własnych siłach rozgrywający i tak mógłby skompletować dziesięć wziątek; przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc…

Po kierowym E zabije D asem i najprawdopodobniej powtórzy 10. S pobije ją K i wyjdzie pikiem, którego dobrze będzie zabić A w ręce, a potem zaimpasować kara waletem na stole. Gdy ten utrzyma się, rozgrywający wróci do ręki A, zaimpasuje kiery ósemką w dziadku, ściągnie W, zrzucając z ręki pika, na wszelki wypadek zgra też K, po czym wyjdzie 10 i puści ją wkoło. Wtedy, w czterokartowej końcówce, po zabiciu W damą S będzie musiał wyjść albo w karo spod damy, albo w trefla i wyrobić przeciwnikowi 10. wziątkę na K w ręce. Niby nic specjalnego, ale – jak widać – gra musi być dokładna oraz wymaga zaimpasowania D w dobrą stronę. Inaczej skończy się na dziewięciu wziątkach.

Dużo łatwiej będzie po ataku karowym, rozgrywający dostanie bowiem wtedy czwartą wziątkę w tym kolorze, i to – co najważniejsze – bez straty tempa. Następnie wyrobi sobie kiery, rozpoczynając blotką z dziadka do dziesiątki w ręce, i dzięki korzystnej konfiguracji w tym kolorze będzie miał już nadróbkę (cztery kara, trzy kiery, trzy piki). Poszuka drugiej w treflach, ale jej tam nie znajdzie.

W protokole rozdania obok minimaksowych 630 dla WE znajdą się też na pewno wpisy w wysokości 600 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6 (NS,WE!);

– 10 (E!);

– 9(WE);

– 7 (WE);

BA – 10 (WE).