Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 96532 ♥ Q5 ♦ 6 ♣ 98762 |
|
♠ KQJ ♥ J874 ♦ KJ42 ♣ T5 |
♠ AT8 ♥ AT3 ♦ AT53 ♣ KJ3 |
|
♠ 74 ♥ K962 ♦ Q987 ♣ AQ4 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas1 |
pas |
pas |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♦ |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1 karta niedostatecznie urodziwa, a przy tym zbyt słaba honorowo na pierwszoręczne popartyjne otwarcie
Standardowa gra kończąca w bez atu, przeciwko której S zawistuje ♥2 albo – bojąc się czterech kierów w dziadku – ♦7/9. Strach kierowy okaże się uzasadniony, także jednak w karach nastąpi nawijka, i to dużo bardziej poważna. Tyle tylko, że nawet wyłącznie o własnych siłach rozgrywający i tak mógłby skompletować dziesięć wziątek; przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc…
Po kierowym E zabije ♥D asem i najprawdopodobniej powtórzy ♥10. S pobije ją ♥K i wyjdzie pikiem, którego dobrze będzie zabić ♠A w ręce, a potem zaimpasować kara waletem na stole. Gdy ten utrzyma się, rozgrywający wróci do ręki ♦A, zaimpasuje kiery ósemką w dziadku, ściągnie ♥W, zrzucając z ręki pika, na wszelki wypadek zgra też ♠K, po czym wyjdzie ♣10 i puści ją wkoło. Wtedy, w czterokartowej końcówce, po zabiciu ♣W damą S będzie musiał wyjść albo w karo spod damy, albo w trefla i wyrobić przeciwnikowi 10. wziątkę na ♣K w ręce. Niby nic specjalnego, ale – jak widać – gra musi być dokładna oraz wymaga zaimpasowania ♦D w dobrą stronę. Inaczej skończy się na dziewięciu wziątkach.
Dużo łatwiej będzie po ataku karowym, rozgrywający dostanie bowiem wtedy czwartą wziątkę w tym kolorze, i to – co najważniejsze – bez straty tempa. Następnie wyrobi sobie kiery, rozpoczynając blotką z dziadka do dziesiątki w ręce, i dzięki korzystnej konfiguracji w tym kolorze będzie miał już nadróbkę (cztery kara, trzy kiery, trzy piki). Poszuka drugiej w treflach, ale jej tam nie znajdzie.
W protokole rozdania obok minimaksowych 630 dla WE znajdą się też na pewno wpisy w wysokości 600 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS,WE!);
♦ – 10 (E!);
♥ – 9(WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 10 (WE).