Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 33; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 33 Rozd. N, po partii: - |
♠ AQJ9 ♥ J5 ♦ Q872 ♣ A97 |
|
♠ 87 ♥ KQT873 ♦ T5 ♣ QJT |
♠ K6542 ♥ 64 ♦ AJ3 ♣ 863 |
|
♠ T3 ♥ A92 ♦ K964 ♣ K542 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
1♠1 |
ktr.2 |
2♥3 |
pas |
pas |
ktr.4 |
pas |
3♦5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 wejście minimalne, a może nawet minimalniutkie
2 kontra sputnik, przyrzeka kiery, cóż jednak innego miałby tu zalicytować S, na pasa jest za silny, a 1/2BA nie może przecież z pustym dublem pik powiedzieć
3 naturalne, W może mieć przecież kiery lepsze, a nawet dużo lepsze od kierów e-S-a
4 nadal kontra wywoławcza, tylko silniejsza karta, warto tu kierować się zasadą, iż skoro przeciwnik zalicytował 2♥, choć nie musiał, to wiedział, co robi
5 partner wywołuje zatem kolory młodsze, zatem N wybiera lepszy z nich
I tak W wygrałby swoje 2♥, chyba że będąc przekonanym o czterech kartach tego koloru w ręce e-S-a, zrobiłby w pierwszej rundzie tego koloru impas ♥10 w ręce. Inna sprawa, że w takich okolicznościach byłoby to zagranie na hipotetyczną singlową ♥9 w ręce e-N-a. Z drugiej strony – gdyby otwierający miał w kierach singla, dysponowałby układem 4–1–3–5, a wówczas – przynajmniej grając Wspólnym Językiem, rozpocząłby przecież od 2♣. Przynajmniej w takich okolicznościach byłoby zatem pewne, iż N ma dwa kiery, w pierwszym okrążeniu tego koloru należałoby zatem zagrać blotką do figury w ręce. Przeciwko Naszemu Systemowi sprawa wyjaśniłaby się definitywnie dopiero w następnym okrążeniu, kiedy to po drugiej kontrze partnera N wybrałby do gry nie trefle, tylko kara (zaś WE przelicytowaliby przeciwników 3♥).
Tymczasem przeciwko 3♦(N) E zaatakuje ♥4. Rozgrywający będzie musiał zabić ♦A na stole, następnie zaś zagra karo do damy w ręce (są też inne zwycięskie warianty, nie wolno jednak ruszyć zbyt wcześnie trefli). E zabije ♦A i ponowi kierem, a jego partner utrzyma się ♥D i w naturalny sposób będzie kontynuował ♥K. Rozgrywający przebije w ręce – i jeśli E nadbije ♦W, to potem oba pozostałe atuty broniących spadną na dziadkowego ♦K. Ponadto rozgrywający odda jeszcze tylko wziątkę na ♠K, na wyrobione piki zostaną bowiem wyrzucone ze stołu dwa trefle, następnie zaśN przebije tam ostatnią kartę tego koloru z ręki. Kontrakt 3♦ zostanie zatem zrealizowany. W protokole rozdania znajdzie się więc wiele zapisów fakt ten oddających. Tym bardziej że pary grające karo z czwórki, rozpoczną właśnie od takiego otwarcia.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE) z kontrą, 8 lew; 100dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (N!);
♦ – 10 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).
Analizy przygotował Wojciech Siwiec