Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 24; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ 64 ♥ J86 ♦ A87543 ♣ 76 |
|
♠ AQ9 ♥ AQ ♦ QJ ♣ AKJ543 |
♠ 875 ♥ 97532 ♦ KT2 ♣ T2 |
|
♠ KJT32 ♥ KT4 ♦ 96 ♣ Q98 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♠ |
3BA1 |
pas |
pas |
pas |
1 systemowe byłyby 2,5BA, teraz jednak, po pikowej interwencji e-S-a, podnoszącej konfigurację ♠A D w ręce W do rangi ♠A K, jej posiadacz powinien zaryzykować wrzucenie końcówki
I tak to potoczy się na bardzo wielu stołach pierwszego w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2015. Po ataku pikowym należy ♠D zabić asem w ręce, być może trzeci pik przyda się bowiem na wpustkę e-S-a. Szansę ♣D x da się ewentualnie wykorzystać później, najpierw trzeba spróbować szans innych, nawet jeśli wydaję się one jedynie dodatkowe. A zatem w trzeciej lewie W powinien na wszelki wypadek zgrać ♣A, a następnie wyjść z ręki ♦D i – gdy N nie wskoczy asem – przejąć ją w dziadku królem. Gdyby S miał ♦A i zabił tę lewę, to jego kontynuację pikową należałoby pobić damą, zagrać ♣K i treflem – z nadzieją, iż gdy ♣D nie spadnie, wziątkę tę zdobędzie bezpieczny przeciwnik N, a w końcówce (po ściągnięciu też ♦W) wpuścić e-S-a trzecią rundą pików na wist spod hipotetycznego ♥K – na nadróbkę (pięć trefli, dwa piki, karo i dwa kiery). Teraz jednak ♦K utrzyma się, przeto rozgrywający wyjdzie z dziadka ♣10. Gdy i ta utrzyma się, będzie można zagrać na impas kierowy, najprawdopodobniej jednak S położy na ♣10 damę, wówczas W poprawi w ręce królem i ściągnie pozostałe trefle, a potem – lub wcześniej – zagra ♦W i odda e-N-owi lewę na asa w tym kolorze. Lewy broniący odejdzie bezpiecznie pikiem, ale rozgrywający – wiedząc, iż S miał tylko pięć pików – nie będzie miał problemów z wyegzekwowaniem wobec niego wpustki końcowej. Trzecią rundą pików, aby musiał on następnie wyjść w kiery – spod króla, w takich okolicznościach przyniesie to graczowi W cenną 11 wziątkę.
Takie właśnie zapisy – wzmiankowane 460 dla WE – powinny też być licznie obecne w protokołach tego rozdania. Te nieco niższe – 430 dla WE – również się w nich jednak na pewno znajdą. Tym bardziej że do zdobycia 10 wziątek prowadzi także rozgrywka mniej finezyjna, a właściwie mniej przemyślana,, tj. zabicie pierwszej lewy ♠A i zagranie w trefle, aby oddać lewę na damę. A następnie pobicie damą pikowej kontynuacji e-S-a i ściągnięcie fort treflowych. W końcówce W zagra ♦D i gdy N przepuści asem, przejmie ją ♦K na stole i zaimpasuje kiery damą. Jeżeli N nie odrzucił do tej pory ani jednego kiera, jego strona weźmie jeszcze lewę w tym kolorze (i ♦A), gdy zaś kiera upuści, rozgrywający będzie jeszcze musiał dostać drugie karo – na dziesiątkę na stole; w takich okolicznościach zrobi zatem dwie nadróbki.
Minimaks teoretyczny: 5BA(WE), 11 lew; 460 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 11 (WE).