Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 01/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ KJ8 ♥ Q97 ♦ K986 ♣ Q95 |
|
♠ 752 ♥ 8652 ♦ AJ54 ♣ J7 |
♠ 643 ♥ AK ♦ Q732 ♣ KT82 |
|
♠ AQT9 ♥ JT43 ♦ T ♣ A643 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
pas |
1BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 naturalne, z bilansu stołu, z licytacji przeciwników N wie, że partner ma około 10 PC, nie przypuszcza zaś, że próbują oni zagrać 1♠ na sześciu atutach
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
Wówczas kontrakt 1BA zostanie z kolei zagrany przez parę WE.
Przeciwko 1BA(N) E wyjdzie albo w karo, albo w trefla. W pierwszym wypadku po zabiciu pierwszej lewy W albo będzie musiał odwrócić w ♣W, albo gdy powtórzy karem, to jego partner po utrzymaniu się ♦D stanie przed koniecznością zagrania blotki treflowej. Wówczas broniący będą musieli wziąć po dwie lewy w każdym kolorze poza pikami. Po treflowym natomiast – N weźmie pierwszą lewę ♣D w ręce i zagra w kiery. Jeśli E będzie kontynuował ♣K, to zdobycze broniących ograniczą się do dwóch trefli, dwóch kierów i ♦A; kiedy zaś po ♥K wyjdzie blotką karo, to N zabije drugą rundę tego koloru królem w ręce – i odda tylko dwa kiery i trzy kara. W obu tych wypadkach rozgrywający wyrobi sobie dwie wziątki kierowe i zrobi nadróbkę.
Jeśli natomiast to WE skradną kontrakt 1BA, to ponadto gracz N zostanie postawiony w bardzo trudnej sytuacji pierwszo wistowej. Gdy postawi na karo, rozgrywający będzie w stanie wybronić się tylko bez jednej, do okazalszej wpadki bez dwóch doprowadzi jedynie niełatwe wyjście w jeden z kolorów starszych.
Generalnie, protokół tego rozdania zdominują zdecydowanie wpisy po stronie NS: 120, 90, 100 i 50.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew albo 2♠(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (N!);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 7 (NS).