Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
♠ 1054 ♥ AQ10842 ♦ K ♣ KQ7 |
||
♠ J63 ♥ K3 ♦ A108 ♣ A10862 |
♠ AKQ97 ♥ 7 ♦ QJ95 ♣ 953 |
|
♠ 82 ♥ J965 ♦ 76432 ♣ J4 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
3♥1 |
pas |
4♥ |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 blokujące
albo:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
3♥1 |
pas |
4♥ |
4♠ |
pas |
pas |
5♥ |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
Najczęściej skończy się na kontrakcie 4♠(E). Przeciwko tej grze S wyjdzie w kiera, a N zabije dziadkowego ♥K asem i najprawdopodobniej powtórzy kierem. Rozgrywający przebije w ręce, ściągnie ♠A K, po czym puści wkoło trefla. N zdobędzie tę wziątkę na ♣D i najprawdopodobniej odejdzie ♠10. Rozgrywający utrzyma się wówczas w ręce ♠D i stanie w końcu przed problemem, którego nie sposób uniknąć, a mianowicie, jak rozwiązać kolor karowy. Jeżeli zdecyduje się w tym kolorze na impas, odda lewę na singlowego ♦K, N odejdzie kierem i E będzie musiał oddać jeszcze trefla; polegnie zatem bez jednej.
Tylko zagranie w pierwszej rundzie kar asa z góry pozwoli na zrealizowanie gry; wówczas przegrywające rozgrywającego zostaną ograniczone do trzech: kiera oraz dwóch trefli. W świetle blokującego skoku e-S-a na 3♥ będą istniały solidne – ale bynajmniej nie pewne – przesłanki, że ♦K znajduje się w ręce jego partnera. Od czasu do czasu końcówki w piki będą zatem realizowane. Ale chyba częściej takie kontrakty zakończą się porażką rozgrywającego.
Patrząc na problem z tego punktu widzenia, strona WE może się znaleźć w lepszej sytuacji wówczas, gdy po jej 4♠ przeciwnicy zapowiedzą obronne 5♥. Gra ta zostanie już przez W skontrowana, a że rozgrywający będzie musiał oddać dwa piki, karo oraz trefla, wpadnie bez dwóch, za 300. To – znów z punktu widzenia strony WE – zapis wprawdzie wyraźnie niższy od hipotetycznych 420, ale za to absolutnie pewny…
Minimaks teoretyczny: 5♥(NS) z kontrą, 9 lew; 300 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 9 (NS);
♠ – 10 (WE);
BA – 10 (W!).