Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
♠ 10763 ♥ 742 ♦ 10942 ♣ A10 |
||
♠ 842 ♥ AKJ5 ♦ 5 ♣ QJ643 |
♠ AKQ9 ♥ 863 ♦ 8 ♣ K9852 |
|
♠ J5 ♥ Q109 ♦ AKQJ763 ♣ 7 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
3BA1 |
pas |
4♦2 |
ktr.(!)3 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
1 pełny młodszy siedmiokart, brak bocznego asa czy króla
2 do koloru partnera
3 kontra wywoławcza
Skoro przeciwnicy nas blokują, to widocznie mają ku temu powody – tą dewizą powinien się kierować gracz E i 4♦ e-N-a wywoławczo skontrować (!). Jego partner zapowie wówczas rzecz jasna 4♥, a te okażą się kontraktem nieprzegrywalnym. Trzecia dama atu siedzi bowiem w saku, zatem wszystko, co mogą tu zrobić broniący, to odebrać karo i ♣A oraz zrobić treflową przebitkę. S zabije bowiem karowy wist partnera – najlepiej asem – i odwróci w trefla. A N pobije tę lewę ♣A i powtórzy treflem – do przebitki. Będzie bowiem absolutnie pewny, iż partner zagrał w singletona – przecież zabił pierwszą lewę ♦A, a ma też w tym kolorze wszystkie niższe figury. Po tej przebitce rozgrywający będzie nawet mógł zagrać kiery z góry – nic już nie odbierze mu zwycięstwa.
W związku z tym, co stać się może, zawodnik N postąpiłby zapewne lepiej (czujniej!), pasując na 3BA partnera. Najprawdopodobniej także E wówczas spasowałby, po czym gra zostałaby położona tylko bez czterech, za 200. Przeciwko 3BA(S) W zaatakowałby bowiem ♥A, a w drugiej lewie wyszedłby w pika. A jego partner zgrałby ♠D K i powróciłby do kierów. Po ściągnięciu trzech lew w tym kolorze W podegrałby dziadkową ♠10, skutkiem czego broniący wzięli tez cztery piki. I tak jednak zapisaliby sobie tylko 200 punktów, czyli ponad dwukrotnie mniej aniżeli za bezproblemowe 4♥, do których bardzo często dojdzie, jeśli N – zamiast spasować na 3BA – „naukowo” odejdzie na 4♦…
Na WE wychodzi też bezproblemowo – tj. na udanym impasie przeciwko ♥D – końcówka w trefle.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew albo 4♠(WE), 10 lew; 420 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (WE);
♠ – 10 (WE);
BA – 5 (NS, WE!).