Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
♠ Q103 ♥ KQ97 ♦ 4 ♣ KJ1083 |
||
♠ KJ42 ♥ 3 ♦ AK1087 ♣ AQ2 |
♠ A7 ♥ A1086542 ♦ 93 ♣ 65 |
|
♠ 9865 ♥ J ♦ QJ652 ♣ 974 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♦ |
2♣1 |
2♥2 |
pas |
2♠3 |
pas |
4♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 wejście mocno dyskusyjne, ale w korzystnych założeniach dopuszczalne
2 forsing na jedno okrążenie
3 naturalne albo quasi-naturalne, forsing rzecz jasna
4 długie kiery, karta niezbyt silna honorowo
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
1♦ |
2♣1 |
2♥2 |
pas |
3BA |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 wejście mocno dyskusyjne, ale w korzystnych założeniach dopuszczalne
2 naturalne, 5+♥, nieforsujące
3 ręka ukierunkowana do gry w kolor, szczególnie przy kierowym misficie (!) u partnera
W ten czy inny sposób zdecydowana większość duetów WE, uczestnicząca w grudniowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2010, znajdzie w rozdaniu tym drogę do końcówki w kiery. Przeciwko tej grze obrońca S wyjdzie blotką trefl, szczególnie gdy jego partner licytował ten kolor. Rozgrywający powinien zabić pierwszą lewę ♣A w dziadku (będzie bowiem wiedział, iż impas nie wychodzi), po czym ściągnie ♥A i stanie przed problemem, jak – ewentualnie – pozbyć się przegrywającego trefla. Tym bardziej że na ♥A spadnie ♥W, co będzie mocną sugestią, iż atuty mogą się dzielić 4–1. Jak widać, szybkie połączenie drugi raz kierów – z nadzieją, iż mimo wszystko są one rozłożone 3–2 – nie doprowadzi gracza E do celu, N odbierze bowiem trzy kiery oraz wziątkę na ♣K. Druga opcja to zaprzestanie atutowania i ściągnięcie ♠A, a potem zaimpasowanie pików waletem, aby następnie – na ♠K – wyrzucić z ręki trefla. Ona również zakończy się porażką, i to bez dwóch, N zabije bowiem ♠W damą, ściągnie ♣K i poczeka na trzy lewy kierowe.
I wreszcie ewentualność trzecia – zwycięska, a przy tym, po wejściu do licytacji e-N-a, w pełni uzasadniona: ściągnięcie ♠A, ♠K i przebicie w ręce trzeciej rundy tego koloru z nadzieją, iż obrońca N miał w nim drugą albo trzecią damę. Rzeczywiście, spadnie ona wówczas w trzeciej rundzie pików, rozgrywający wejdzie zatem na stół ♦A i na wyrobionego ♠W pozbędzie się z ręki trefla. Co najważniejsze, będzie pewien (oczywiście dopiero po spadnięciu ♠D), iż tak grając, odda tylko co najwyżej dwie wziątki atutowe.
W rzeczywistości odda trzy, ale i tak zapis w wysokości 620 punktów da jego stronie bardzo wysoką notę. Raczej bowiem końcówki kierowe będą przegrywane aniżeli wygrywane, tym bardziej że nie wszyscy zawodnicy N wejdą do licytacji, przekazując przeciwnikom informację o lokalizacji PTTK.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 10 (WE);
h – 10 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 9 (W!).