Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
♠ Q9 ♥ 107542 ♦ A106 ♣ 872 |
||
♠ AJ83 ♥ A98 ♦ 943 ♣ 543 |
♠ K5 ♥ KJ ♦ K72 ♣ AKQJ96 |
|
♠ 107642 ♥ Q63 ♦ QJ85 ♣ 10 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
3♦1 |
pas |
3♥2 |
pas |
3BA3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 forsing do końcówki na 6+♣
2 co najmniej quasi-naturalne, najczęściej obawa o kara
3 jest zatrzymanie karowe, najprawdopodobniej też brak trzech pików
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
3♣1 |
pas |
3♥2 |
pas |
3BA3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 forsing do końcówki na bardzo dobrym, minimum sześciokartowym kolorze treflowym (już bowiem rebid 2♣ forsowałby na jedno okrążenie)
2 quasi-naturalne, najczęściej obawa o kara
3 jest zatrzymanie karowe, najprawdopodobniej brak też trzech pików
Kontrakt firmowy będzie w tym rozdaniu grą najbardziej popularną, choć zdarzą się też bez wątpienia gry wyższe – inwity (4BA), a nawet szlemiki w bez atu.
Przeciwko bezatutowej grze zawodnika E obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej ♦D (albo pasywnie w pika, choć kolor ten na pewno będzie licytowany przez dziadka). A N zabije pierwszą lewę ♦A i karem powtórzy. Rozgrywający zabije w ręce ♦K i ściągnie trefle – i będzie mógł wziąć dwanaście lew nawet bez potrzeby trafiania drugiej ♠D z tyłu. Wkrótce dojdzie bowiem do następującej końcówki…
-
♠ D 9
♥ 10 7 5 4
♦ 10
♣ –
♠ A W 8
♥ A 9 8
♦ 9
♣ –
♠ K 5
♥ K W
♦ 7
♣ 9 6
♠ 10 7 6
♥ D 6 3
♦ W
♣ –
Jeśli do ♣9 (przedostatniego trefla) S pozbędzie się ♦W, rozgrywający wyrzuci ze stołu ♦9, a N zrzuci się kiera. Następnie – do ostatniego trefla – S będzie musiał rozstać się z kierem (jeśli bowiem w zamian pozbędzie się pika, rozgrywający pociągnie tym kolorem z góry) – wtedy dziadek wyrzuci pika i także N będzie musiał rozstać się z pikiem. Teraz jednak zostaną zagrane dwa piki – i N znajdzie się w przymusie karowo-kierowym.
Wracamy zatem do końcówki z ostatniego diagramu – powiedzmy, że do ♣9 S zrzuci ♦W. Ze stołu zostanie także usunięte wtedy karo, a N swobodnie pozbędzie się kiera. Teraz jednak rozgrywający pociągnie ostatniego trefla – S zrzuci kiera, stół pika, a N – także pika. Znów jednakże zostaną następnie zgrane dwa piki i N znajdzie się w kierowo-karowym przymusie.
Dalsza analiza pokazuje, iż rozgrywający będzie w stanie doprowadzić do zwycięskiej dla siebie końcówki i wziąć dwanaście lew bez potrzeby trafiania ♠D zawsze – tj. po każdym pierwszym wiście i niezależnie od dalszych poczynań broniących. Oczywiście, będzie jednak musiał zdawać sobie sprawę z faktu, do jakiej pozycji końcowej doprowadził…
W protokołach rozdania powinny więc dominować zapisy w wysokości 690 punktów dla WE, acz tych o trzydzieści punktów niższych pojawi się też w nich co nieco. Będą też – nieliczne! – szlemiki – na ogół zrealizowane, ale też te zakończone wpadką.
Minimaks teoretyczny: 6BA(WE), 12 lew ; 990 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (WE);
♦ – 9 (E!);
♥ – 8 (WE);
♠ – 9 (E!);
BA – 12 (WE).