KMP 2/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K 9 ♥ K Q 5 3 ♦ K 8 6 ♣ A 10 8 4 |
|
♠ Q J 10 8 5 3 ♥ 9 2 ♦ 10 9 4 2 ♣ 6 |
♠ 2 ♥ A 10 4 ♦ J 7 5 3 ♣ K Q 7 5 3 |
|
♠ A 7 6 4 ♥ J 8 7 6 ♦ A Q ♣ J 9 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
2♠1 |
ktr. |
pas |
3♥2 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1mała siła, ale układ 6–4 z solidnym longerem pikowym, jeśli partner ma fit i stosowną kartę, dostanie szansę, aby zapowiedzieć obronne 4♠
2można tu stosować lebensohla: bezpośrednie 3♥ powiedzą wówczas o nadwyżce (i mniej więcej bilansie na tę zapowiedź), zaś 3♥ poprzedzone 2BA wskażą kartę minimalną
Oczywiście tu N ma forsing do dogranej, więc takie lebensohlowskie 2BA partnera podniesie do 3BA, wskazując też zatrzymanie pikowe. S powinien przenieść wtedy na 4♥ – gdyby bowiem partner nie miał czterech kierów, to ze stoperem w pikach powiedziałby 3BA od razu po 2♠ gracza W. Jeśli przeciwko 4♥(S) W wyjdzie w singla treflowego – a właśnie tak zapewne postąpi – nie tylko definitywnie zabierze przeciwnikowi nadróbkę, ale też zmusi go do bardzo starannej gry na swoje. Otóż S będzie wtedy musiał zabić pierwszą lewę ♣A i wyjść ze stołu małym kierem. E wskoczy wtedy ♥A, ściągnie ♣K D i zagra w ten ostatni kolor po raz czwarty. Rozgrywający przebije w ręce waletem atu, ściągnie ♥K D i już będzie miał swoje. Gdyby jednak pierwsza lewa nie została zabita asem, E wziąłby ją ♣D i położył grę, zagrywając w singla pikowego. A potem wskoczył w pierwszej rundzie atutów asem i dał partnerowi przebić trefla, po czym sam przebiłby pika. Natomiast po każdym innym wiście gracz S byłby już w stanie wziąć nadróbkę. Na przykład ♠D zabiłby w którejś z rąk i zagrał w kiery, a potem do końca wyatutował i puścił wkoło ♣W. A potem na ♦K pozbył się z ręki trefla i wyekspasował obrońcy E jego drugą figurę treflową. Tak grając, wziąłby cztery lewy atutowe, trzy karowe, dwie pikowe i dwie treflowe.
Protokół rozdania powinien jednak zostać zdominowany przez minimaksowe wpisy 620 dla NS.
Minimaks teoretyczny:4♥(NS), 10 lew; 620dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(NS)
♦ – 8 (N!)
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (NS).