KMP 2/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ A Q 4 ♥ A 9 5 3 ♦ J 5 4 2 ♣ J 10 |
|
♠ K J 9 3 ♥ Q J 7 6 2 ♦ Q 6 ♣ 7 3 |
♠ 10 2 ♥ K 10 4 ♦ K 10 9 8 7 ♣ K 5 2 |
|
♠ 8 7 6 5 ♥ 8 ♦ A 3 ♣ A Q 9 8 6 4 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
ktr.1 |
2♥2 |
3♣3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1kontra negatywna, wyklucza 4+ piki, tu jednak jako próba ustawienia 3BA z być może lepszej ręki partnera
2powiedzmy, że jest to pełnowartościowe podniesienie z fitem kierowym
3warto zaznaczyć posiadanie przyzwoitego sześciokartu, wprawdzie S ma tylko 10 miltonów, jego ręka jest jednak warta dużo więcej niż niejedne 12, 13 czy nawet 14 PC w składzie zrównoważonym
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♠3 |
pas |
3BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1precisionowskie
2pytanie
35+♣–4♠
4nie ma co dzielić włosa na czworo ani zadawać niepotrzebnych pytań, nawet jeśli końcówka będzie tu nieco podlimitowa, to często wygra się ją w oparciu o longera roboczego w treflach…
A N ma w końcu w kolorze partnera dwa honory, a z boku dwie-trzy szybkie lewy. Ponadto konstrukcja systemu nie pozwala mu na zgłoszenie inwitujących 2BA – byłoby to bowiem drugie pytanie; to słaba strona precisionowskiego otwarcia 2♣.
Przeciwko 3BA(N) E wyjdzie w kiera – po sekwencji pierwszej, albo w swoje kara – po sekwencji drugiej. W obu wypadkach rozgrywka sprowadzi się do udanego wyimpasowania ♣K oraz zapewne impasu przeciwko ♠K, choć ten w przypadku pierwszym stanowił będzie już tylko o ewentualnej nadróbce. Po wejściu do licytacji W impas pikowy będzie jednak miał większą niż zazwyczaj szansę powodzenia, ponadto – po zabiciu ♥A trzeciej rundy koloru – będzie wykonywany do bezpiecznej ręki E (treflowy – do niebezpiecznej ręki W, ale jego powodzenie będzie warunkiem koniecznym, i zarazem dostatecznym, realizacji kontraktu). Po sekwencji drugiej i wiście karowym rozgrywający puści ♦10 do ręki, zaś W weźmie tę lewę ♦D i powtórzy karem. Rozgrywający utrzyma się ♦A na stole, zaimpasuje piki damą i zagra ♣W wkoło… W tym wypadku impas pikowy będzie konieczny do wykonania, może bowiem stanowić o realizacji kontraktu, gdy nie udaje się impas przeciwko ♣K (choć wówczas W powinien pierwszy impas treflowy przepuścić, nawet posiadając drugiego króla, wtedy na dobrą sprawę zawsze grę położy). Kiedy zaś po utrzymaniu się ♦kD W odwróci w kiera, rozgrywający znajdzie się w podobnej sytuacji jak ta po pierwszym wiście w ten kolor. I w tym wypadku skończy się przeto na 10 wziątkach. Minimaksowe 430 dla NS będzie zatem najpopularniejszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 10(NS).