KMP 2/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ K 10 5 3 ♥ 9 5 4 ♦ A J 5 ♣ Q 9 5 |
|
♠ 4 ♥ K 8 3 2 ♦ K 9 7 2 ♣ K J 7 4 |
♠ J 9 6 ♥ J ♦ 10 6 4 ♣ A 10 8 6 3 2 |
|
♠ A Q 8 7 2 ♥ A Q 10 7 6 ♦ Q 8 3 ♣ |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas1 |
2BA2 |
pas |
4♣3 |
pas |
4♦4 |
pas |
4♥5 |
pas |
4♠6 |
pas |
pas7 |
pas |
|
|
|
1można by dać wywoławczą kontrę – wprawdzie tylko 10 PC, ale modelowy układ 4441 – w aktualnych założeniach nie byłby to jednak krok racjonalny: partner jest po pasie, a przeciwnicy mają piki, WE na pewno nie utrzymają się zatem przy grze, przeto ewentualna kontra W jedynie pomoże przeciwnikowi w rozgrywce
2inwit do końcówki z fitem pikowym
3splinter
4cuebid, w treflach marnuje się niewiele
5 cuebid
6N nie ma już nic więcej do dodania
7także otwierający powiedział już mniej więcej, co ma w karcie
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas1 |
2BA2 |
pas |
3♥3 |
pas |
3♠4 |
pas |
4♣5 |
pas |
4♦6 |
pas |
4♥7 |
pas |
4♠8 |
pas |
pas9 |
pas |
|
|
|
1można by dać wywoławczą kontrę – wprawdzie tylko 10 PC, ale modelowy układ 4441 – w aktualnych założeniach nie byłby to jednak krok racjonalny: partner jest po pasie, a przeciwnicy mają piki, WE na pewno nie utrzymają się zatem przy grze, przeto ewentualna kontra W jedynie pomoże przeciwnikowi w rozgrywce
2inwit do końcówki z fitem pikowym
3naturalne, albo inwit na inwit, albo – częściej – przygotowanie licytacji szlemikowej
4negatywne, brak pomocy w kierach, wprawdzie fit pikowy czterokartowy, ale też układ 4333
5 cuebid, w świetle całości zasadniczo krótkościowy
6cuebid, ♦A warto pokazać, tym bardziej że e-N-owi nie pali się wiele w treflach
7cuebid, jeszcze jedna próba, wprawdzie N na pewno nie ma ♥K, jeśli jednak posiada ♠K (szczególnie czwartego) oraz ♦A K, szlemik będzie jak najbardziej prawidłowym kontraktem
8N nie ma już nic więcej do dodania
9także otwierający powiedział już mniej więcej, co ma w karcie
Druga sekwencja wydaje się nieco lepsza od pierwszej – S najpierw kieruje uwagę partnera ku ♥K, a potem ku wysokim honorom w pikach i karach. N ma jednak tylko ♠K oraz ♦A, przeto powinien zgłosić negatywne 4♠ – i te zakończą licytację.
Wprawdzie szlemik pikowy wychodzi, ale nie jest kontraktem prawidłowym z teoretycznego punktu widzenia. Jego powodzenie wymaga bowiem z grubsza udania się dwóch z trzech impasów, szansa na to wynosi 50% – ale też nie najgorszych rozkładów w kolorach starszych, co sprawia, że zostanie zrealizowany rzadziej niż w jednym wypadku na dwa (około 40%). W Turniejowym rozdaniu do oddania będzie tylko kier, ale impasu w karach rozgrywający nie uniknie, nawet bez pierwszego wistu w ten kolor.
Najczęściej w protokole wystąpi zapis 480 dla NS, minimaksowe szlemikowe 980 dla tej strony też się w nim jednak na pewno trafią, choć nie za często.
Minimaks teoretyczny: 6♠(NS), 12 lew; 980dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 11(NS);
♠ – 12(NS);
BA – 7(NS).