KMP 2/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 12; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ 9 8 ♥ Q J 10 5 ♦ A J 6 2 ♣ A 6 2 |
|
♠ A 7 ♥ 9 8 3 2 ♦ Q 10 9 7 4 ♣ 8 4 |
♠ K Q J 4 ♥ A 7 6 4 ♦ 8 ♣ K Q 7 3 |
|
♠ 10 6 5 3 2 ♥ K ♦ K 5 3 ♣ J 10 9 5 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
ktr.1 |
1♠2 |
2♥3 |
pas |
pas |
pas3 |
1byłaby to modelowa kontra wywoławcza na otwarcie 1♦, ale i teraz – z układem 4–4–1–4 z obydwoma starszymi czwórkami – warto ją zaryzykować, szczególnie że 1♣ to otwarcie sztuczne, więc na WE może jeszcze być dobra gra i w ten kolor
27–10 PC, 4+♠
3teraz albo nigdy!
4lichy pięciokart w pikach, nienadający się w zasadzie do powtórzenia, tym bardziej że wśród niewielu miltonów S ma singlowego króla w kolorze przeciwników
Mimo singla w karach E powinien skontrować wywoławczo otwarcie 1♣ e-N-a, ma bowiem obie starsze czwórki i skład 4–4–1–4, a więc i poważną nadzieję, że uda się zagrać w kolor jednego ze swych longerów. Tak właśnie się stanie i na wielu stołach ostatecznym kontraktem staną się 2♥(W).
Drogę do położenia tej gry otworzyłby jedynie wist atutowy, nawet honorem. Gdyby rozgrywający przepuścił go na stole, to S po utrzymaniu się ♥K musiałby wyjść w blotkę karo. Jego partner wziąłby tę lewę ♦W i kontynuował ♥W…
Gracz N zaatakuje jednak zapewne pikiem. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♠A w ręce, zagra trefla do króla i wyjdzie ze stołu karem. Nawet jeśli po wzięciu tej lewy ♦W N wyszedłby blotką atu, to W przepuściłby na stole. S utrzymałby się wtedy singlowym ♥K i zagrał w pika. Rozgrywający wziąłby tę lewę ♠K na stole i kontynuował ♠D, zrzucając z ręki trefla albo karo. N przebiłby blotką atu i wyszedł ♥D, zaś W zabił ♥A i zagrał ♠W; tak czy owak, miałby już gwarantowane swoje. Byłyby nawet szanse na nadróbkę – gdyby N nie przebił któregoś z pików…
Można się spodziewać, że zapisy w wysokości 110 dla WE będą dosyć licznie obecne w protokole tego rozdania. Znajdą się w nim też bez wątpienia inne niewysokie wpisy po obu stronach.
Minimaks teoretyczny: 1BA(N!), 7lew; 90dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (N!);
♦ – 7 (N!);
♥ – 7(WE);
♠ – 6 (NS);
BA – 7(N!).