Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ J8 ♥ Q94 ♦ 754 ♣ AQ875 |
|
♠ KQT964 ♥ 86 ♦ AQ ♣ KJT |
♠ 72 ♥ KJ753 ♦ K632 ♣ 63 |
|
♠ A53 ♥ AT2 ♦ JT98 ♣ 942 |
W |
N |
E |
S |
– | pas | pas | pas |
1♠ | pas | 1BA1 | pas |
3♠ | pas | pas | pas |
1 półforsujące
2 oczywiście nie ma mowy o przyjęciu partnerowego inwitu
To również będzie kontrakt bardzo popularny, jak zresztą i powyższa sekwencja licytacyjna, która doń doprowadzi. Przeciwko 3♠(W) N zaatakuje najprawdopodobniej blotką karową, wówczas rozgrywający powinien wziąć pierwszą lewę ♦A (!) w ręce (dojście do stołu ♦K może się później przydać). Niejeden gracz W wyjdzie następnie ♠K, ponieważ jednak kiedyś i tak trzeba będzie zagrać w kiery, prawidłowym krokiem będzie uczynienie tego od razu w drugiej lewie, sugerujące, że rozgrywający miał w tym kolorze singletona. Gdy N doda blotkę, wzrośnie szansa, że nie ma on ♥A, W powinien więc zadysponować ze stołu ♥W. S zabije go ♥A, po czym najprawdopodobniej odwróci treflem (albo pikiem, wówczas W wstawi z ręki ♠K). N odbierze wtedy dwie wziątki treflowe i wyjdzie kierem albo karem. Rozgrywający będzie więc miał dwa dojścia do dziadka na czerwone króle, które powinien rzecz jasna wykorzystać do dwukrotnego podegrania atutów. Do ♠K, a potem do ♠D, w ręce e-N-a ujawniło się już bowiem 8 PC (♣A D oraz ♥D), przeto ♠A musi znajdować się u jego partnera. Dzięki temu W odda tylko cztery lewy: pikową, kierową oraz dwa treflowe, zrobi zatem równo swoje. Stąd najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania będzie minimaksowe 140 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 6(NS,WE!);
♥ – 7(WE);
♠ – 9(WE);
BA – 7 (WE).