Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ T82 ♥ K94 ♦ KJ ♣ KQT65 |
|
♠ KQ765 ♥ T86 ♦ Q85 ♣ 93 |
♠ AJ4 ♥ AJ752 ♦ T93 ♣ J7 |
|
♠ 93 ♥ Q3 ♦ A7642 ♣ A842 |
W |
N |
E |
S |
pas | 1♣ | 1♥ | ktr.1 |
2♥2 | 3♣3 | pas | pas4 |
pas |
1 kontra negatywna: wskazanie kolorów młodszych (we Wspólnym Języku możliwy też inny wariant)
2 powiedzmy, iż jest to bilansowe podniesienie do 2♥
3 nie przyrzekają żadnej nadwyżki honorowej, to po prostu wskazanie niezłego fitu treflowego – do hipotetycznych (co najmniej) czterech kart tego koloru w ręce partnera
4 liche 10 miltonów (mimo dwóch asów), nie ma więc co szukać guza
Zgłoszenie w zamian przez e-S-a koloru przeciwnika 3♥ byłoby wyraźnym przelicytowaniem jego ręki, niewykluczone jednak, iż bardzo celnym – po zapowiedzeniu przez otwierającego 3BA gracz E zaatakowałby bowiem najprawdopodobniej małym kierem. A wówczas rozgrywający zaimpasowałby graczowi W ♦D i wygrałby swój kontrakt z dwoma nadróbkami. Grę położyłby jedynie – i to bez dwóch – wist pikowy, poprzedzony ewentualnie ściągnięciem ♥A. Nie byłaby to jednakże obrona łatwa! Może zatem – aby zaasekurować się przed zarysowanym wyżej hipotetycznym rozwojem wydarzeń, gracz W po kontrze e-S-a powinien zamiast 2♥ – zalicytować w istocie wistowego 1♠?
Jak najbardziej! – takie bowiem niuanse często właśnie decydują o ważnych rozstrzygnięciach, nie tylko w turnieju, ale także – a może zwłaszcza – w meczu!
W protokole tego rozdania winny dominować minimaksowe wpisy 130 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♣(NS), 10 lew albo 4♦(NS), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 7 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).