Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ QJT32 ♥ 876 ♦ 5 ♣ K873 |
|
♠ AK8765 ♥ QT ♦ J8 ♣ JT5 |
♠ ♥ AKJ95 ♦ AQ94 ♣ A964 |
|
♠ 94 ♥ 432 ♦ KT7632 ♣ Q2 |
W |
N |
E |
S |
1♠1 | pas | 2♥ | pas |
2♠ | pas | 2BA | pas |
3♠ | pas | 4BA2 | pas |
pas | pas |
1 marne honory, można też więc zacząć od słabych 2♠ czy 2♦ multi
2 bilansowy inwit
albo:
W |
N |
E |
S |
2♠1 | pas | 3♥2 | pas |
3BA/4♥3 | pas | pas | pas |
1 naturalne słabe dwa
2 naturalne, 5+♥, forsing do końcówki, gdy partner ma trzy kiery, gra w ten kolor może być lepsza niż w bez atu
3 z naciskiem na 4♥ – skoro bowiem partner próbuje uzgodnić ten kolor…
albo:
W |
N |
E |
S |
2♠1 | pas | 3BA2 | pas |
pas | pas |
1 naturalne słabe dwa
2 przy renonsie pikowym nie ma szansy na dobrego szlemika
W |
N |
E |
S |
2♦1 | pas | 2BA2 | pas |
3♣3 | pas | 3♦4 | pas |
3♥5 | pas | 3BA | pas |
pas | pas |
1 multi
2 pytanie
3 góra otwarcia, kolor nieznany
4 pytanie o kolor partnera, definitywne przesądzenie dogranej
5 piki (inne odpowiedzi wskazywałyby kiery)
albo:
W |
N |
E |
S |
2♦1 | pas | 3♣2 | pas |
3♦3 | pas | 3♥4 | pas |
3BA/4♥5 | pas | pas | pas |
1 multi
2 forsing do dogranej na własnym kolorze
3 pytanie o ten kolor
4 kiery
5 z naciskiem na 4♥, skoro bowiem partner próbuje zagrać w ten kolor…
Na większości stołów turnieju dojdzie do kontraktu 3/4BA z ręki E. Po ataku karowym rozgrywający mógłby już wziąć 12 lew, choć nawet wówczas nie byłoby to łatwe (musiałby wyjść z ręki blotką treflową – na drugą figurę w ręce S). Zresztą pierwszy wistujący nie powinien tak wychodzić, nie ma przecież szansy na wyrobienie, a potem wykorzystanie fort karowych. Po bezpiecznym wiście w kiera rozgrywający utrzyma się na stole, po czym zagra stamtąd w karo lub w trefla, w obu wypadkach powinien jednak rozpocząć od blotki. Dzięki temu będzie potem dysponował dojściem do dziadka na ♦W (gdy S zabije jego ♦D królem), albo konfiguracją ♣W 10 tamże, dzięki której będzie wyjść stamtąd najpierw na ( drugi) impas treflowy, a potem karowy; w niektórych wypadkach umożliwi mu to również w miarę bezpieczne odegranie wcześniej tamtejszych ♠A K. Powiedzmy bowiem, iż w drugiej lewie S zabije ♦D królem i ponowi kierem. Rozgrywający utrzyma się wtedy po raz drugi w dziadku i zagra stamtąd ♣W na impas. A potem znajdzie się tam raz jeszcze ♦W, zgra ♠A K, by wyrzucić z ręki karo i trefla, i drugi raz zaimpasuje trefle. Weźmie wówczas 11 lew: pięć kierów, dwa piki, dwa kara i dwa trefle. Przy założeniu, iż S zabije ♦D królem, a na dobrą sprawę będzie musiał to uczynić, będzie to rozgrywka optymalna. Jeśli bowiem w drugiej lewie rozgrywający zagrałby ze stołu małego trefla do dziewiątki w ręce, to S zabiłby ją ♣D i – powiedzmy – powtórzył kierem. E znalazłby się ponownie na stole i wyszedł stamtąd ♣W – na drugi impas w tym kolorze. Gdyby się nim utrzymał lub wrócił do dziadka trzecią rundą trefli, musiałby następnie ściągnąć ♠A K, a dopiero potem ewentualnie zaimpasować kara. Nie wiadomo, czy by się wówczas na to odważył, mimo iż byłoby to posunięcie zakończone sukcesem – wprawdzie ♦K nie stoi, ale S ma tylko dwa piki…
Przed takim samym dylematem znajdzie się gracz E po ataku pikowym – wcale nie nierealnym. Zabije na stole ♠A i stanie przed pierwszym problemem – czy wyrzucić z ręki karo, czy trefla. Zapewne pozbędzie się trefla i zaimpasuje kara – blotką do damy, w ten sposób i tak wyrobi sobie przecież dodatkową lewę w tym kolorze. S zabije wówczas ♦K i powtórzy pikiem. I rozgrywający nie zdecyduje się już wtedy raczej na desperacki (podwójny) impas w treflach, będzie więc musiał się zadowolić 10 wziątkami.
Tam natomiast, gdzie dojdzie do gry w kiery, S zawistuje zapewne w atu. Po utrzymaniu się na stole rozgrywający powinien zagrać na impas treflowy. A potem, po utrzymaniu się w dziadku kierem po raz drugi – zgrać ♠A K, by wyrzucić z ręki trefla i karo, i zaimpasować trefle po raz drugi. Odda wtedy jeszcze ♦K, ale sam pewnie skompletuje 11 wziątek. Gdyby zaimpasował kara, dostałby w tym kolorze przebitkę. A potem kontynuację atutową, zatem oddałby jeszcze trefla. A gdyby w tym wariancie gry na karowy impas wyszedł z dziadka blotką, nie waletem – oddałby też jeszcze karo i wpadł na kontrakt 4♥ bez jednej (!?).
W protokole rozdania winny jednak dominować wpisy 660 (minimaksowe), 630 i 650 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 5BA(WE), 11 lew; 660 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (E!);
♦ – 10 (E!);
h – 11 (WE);
♠ – 10(WE);
BA – 11 (WE).