Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ 76 ♥ 9532 ♦ A73 ♣ Q876 |
|
♠ K5 ♥ KT6 ♦ 985 ♣ AJT42 |
♠ QT2 ♥ Q74 ♦ KQJ42 ♣ K3 |
|
♠ AJ9843 ♥ AJ8 ♦ T6 ♣ 95 |
W |
N |
E |
S |
– | – | 1♦ | 1♠ |
ktr.1 | pas | 1BA | pas |
3BA2 | pas | pas | pas |
1 teoretycznie kontra sputnik – z kierami (we Wspólnym Języku możliwy także inny wariant), tu znów jednak przede wszystkim próba ustawienia ewentualnej gry bezatutowej z na pewno nie gorszej ręki partnera
2 pełna odzywka (z kartą tą W otworzyłby licytację), trzykartowy fit karowy oraz własny longer treflowy niezłej jakości, stąd w pełni uzasadnione podniesienie do 3BA
Przeciwko 3BA(E) [czy tylko 2BA(E)] obrońca S zaatakuje oczywiście pikiem. – rozgrywający weźmie więc pierwszą lewę ♠10 w ręce i stanie przed problemem. Przy założeniu, iż czerwone asy są w rękach obrońców podzielone, konieczne może być, aby w pierwszej kolejności zagrać w kolor asa posiadanego przez e-S-a. Tu istotnie wygrywa zagranie w drugiej lewie w kiera. Gdyby S nie wskoczył ♥A, rozgrywający mógłby nawet wstawić ze stołu ♥K (niekoniecznie ♥10), po czym zagrałby w kara i już miałby wymagane dziewięć lew: dwie pikowe, kierową, cztery karowe oraz dwie treflowe. Jeśli zaś S ♥A by wskoczył – dalsza gra potoczyłaby się podobnie, jak opisano to wyżej, tyle że w takich okolicznościach kontrakt zostałby zrealizowany z nadróbką (E zdobyłby te same wziątki co poprzednio, a ponadto jeszcze jednego kiera). Gdyby jednak czerwone asy leżały odwrotnie, konieczne byłoby, aby rozpocząć od kar, także wtedy byłaby nawet szansa na zrealizowanie kontraktu 3BA z nadróbką.
W tym wypadku nie ulega wątpliwości, iż gracz E rozpocznie od kar: kiery dałyby mu bowiem co najwyżej dwie wziątki, a kara cztery. Przeto jeśli nawet ♦A ma N, a ♥A S, gracz E – po wyrobieniu sobie kar dysponujący już ośmioma wziątkami – będzie jeszcze dysponował szansą treflową – zasadniczo damy tego koloru w ręce S. Trefle mogą mu zresztą przynieść nawet pięć wziątek (gdy S ma ♣D x bądź ♣D x x), czyli w sumie lew 11. Niestety, w turniejowej rzeczywistości czerwone asy leżą jak widać, natomiast ♣D, i to czwarta, znajduje się u e-N-a, naturalna – i prawidłowa – rozgrywka doprowadzi zatem do wpadki bez jednej.
W protokole rozdania przeważać będą wpadkowe 50 po stronie NS, znajdą się w nim też jednakże na pewno zapisy w wysokości 120 i – przynajmniej od czasu do czasu – 150 oraz minimaksowe 400 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 3BA(E!), 9 lew; 400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 8 (E!);
♠ – 7 (E!);
BA – 9 (E!).