Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.

Rozdanie 22
Rozd. E,
po partii: EW
J
QJ42
K86
AKJ42
 
Q9765
K3
53
QT53
rozd. 22 AK2
985
QJ974
87
  T843
AT76
AT2
96
 

W

N

E

S

pas pas
pas 11 pas 1
pas 3 pas 4
pas pas pas  

1 także we Wspólnym Języku, karta jest bowiem zbyt silna na precisionowskie 2, szczególnie na czwartej ręce

To powinna być gra standardowa, osiągnie ją duża część duetów NS uczestniczących w turnieju. Przeciwko 4(S) obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej blotką pikową (no, może karem), będzie bowiem wiedział, iż trefle to podstawowy longer dziadka. Gracz E zabije wtedy pierwszą lewę K i postąpi optymalnie, odwracając w atu. Gdyby bowiem zagrał w cokolwiek innego, np. kontynuował A, gracz S łatwo już zrobiłby swoje i miałby szansę na nadróbkę. Mógłby bowiem zrobić wówczas w dziadku dwie pikowe przebitki, co dałoby mu pięć wziątek atutowych, cztery treflowe (musiałby jednak zrobić impas W) oraz dwie karowe. Teraz zaś S dołoży z ręki blotkę atu, więc W weźmie drugą lewę K i grając z partnerem, powtórzy kierem. Rozgrywający utrzyma się w ręce, ściągnie A K, przebije w ręce trefla, wróci na stół K, przebije w ręce jeszcze jednego trefla, przebije w dziadku pika, ściągnie D i wykorzysta wyrobionego A, a potem A w ręce, na końcu odda karo. Pewne 10 lew – bez potrzeby impasowania D.

Nieco trudniej będzie po ataku karowym, ale gdy rozgrywający zastosuje się wtedy do pożytecznej zasady, aby w tego typu sytuacjach rozpocząć od wyrobienia koloru bocznego, także osiągnie sukces bez impasowania trefli. Będzie jednak musiał zrezygnować z impasu kierowego: weźmie pierwszą lewę A w ręce, ściągnie A K, przebije w ręce trefla, wróci do dziadka K, przebije jeszcze jednego trefla i odejdzie pikiem. Obrońca E utrzyma się wówczas A (nawet jak zrzuci na trefle dwa piki, nie będą to mogły być as i król), ściągnie D i – optymalnie – wyjdzie w atu. Gracz S będzie wówczas musiał zabić w ręce A i powtórzyć 10…

W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim minimaksowe 420 dla NS oraz – dużo rzadziej – nadróbkowe 450 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny: 4(NS), 10 lew; 420 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 8 (NS);

– 10 (NS)

– 6 (NS,WE!)

BA – 7 (NS).