Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ J ♥ QJ42 ♦ K86 ♣ AKJ42 |
|
♠ Q9765 ♥ K3 ♦ 53 ♣ QT53 |
♠ AK2 ♥ 985 ♦ QJ974 ♣ 87 |
|
♠ T843 ♥ AT76 ♦ AT2 ♣ 96 |
W |
N |
E |
S |
– | – | pas | pas |
pas | 1♣1 | pas | 1♥ |
pas | 3♥ | pas | 4♥ |
pas | pas | pas |
1 także we Wspólnym Języku, karta jest bowiem zbyt silna na precisionowskie 2♣, szczególnie na czwartej ręce
To powinna być gra standardowa, osiągnie ją duża część duetów NS uczestniczących w turnieju. Przeciwko 4♥(S) obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej blotką pikową (no, może karem), będzie bowiem wiedział, iż trefle to podstawowy longer dziadka. Gracz E zabije wtedy pierwszą lewę ♠K i postąpi optymalnie, odwracając w atu. Gdyby bowiem zagrał w cokolwiek innego, np. kontynuował ♠A, gracz S łatwo już zrobiłby swoje i miałby szansę na nadróbkę. Mógłby bowiem zrobić wówczas w dziadku dwie pikowe przebitki, co dałoby mu pięć wziątek atutowych, cztery treflowe (musiałby jednak zrobić impas ♣W) oraz dwie karowe. Teraz zaś S dołoży z ręki blotkę atu, więc W weźmie drugą lewę ♥K i grając z partnerem, powtórzy kierem. Rozgrywający utrzyma się w ręce, ściągnie ♣A K, przebije w ręce trefla, wróci na stół ♦K, przebije w ręce jeszcze jednego trefla, przebije w dziadku pika, ściągnie ♥D i wykorzysta wyrobionego ♣A, a potem ♦A w ręce, na końcu odda karo. Pewne 10 lew – bez potrzeby impasowania ♣D.
Nieco trudniej będzie po ataku karowym, ale gdy rozgrywający zastosuje się wtedy do pożytecznej zasady, aby w tego typu sytuacjach rozpocząć od wyrobienia koloru bocznego, także osiągnie sukces bez impasowania trefli. Będzie jednak musiał zrezygnować z impasu kierowego: weźmie pierwszą lewę ♦A w ręce, ściągnie ♣A K, przebije w ręce trefla, wróci do dziadka ♦K, przebije jeszcze jednego trefla i odejdzie pikiem. Obrońca E utrzyma się wówczas ♠A (nawet jak zrzuci na trefle dwa piki, nie będą to mogły być as i król), ściągnie ♦D i – optymalnie – wyjdzie w atu. Gracz S będzie wówczas musiał zabić w ręce ♥A i powtórzyć ♥10…
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim minimaksowe 420 dla NS oraz – dużo rzadziej – nadróbkowe 450 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 420 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (NS)
♠ – 6 (NS,WE!)
BA – 7 (NS).