Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ JT76 ♥ Q73 ♦ AKQ ♣ JT8 |
|
♠ K853 ♥ JT ♦ JT862 ♣ Q2 |
♠ Q2 ♥ A98652 ♦ 9 ♣ K743 |
|
♠ A94 ♥ K4 ♦ 7543 ♣ A965 |
W |
N |
E |
S |
– | 1♣ | 2♥1 | ktr.2 |
pas | 2♠3 | pas | 2BA4 |
pas | pas/3BA5 | pas | (pas) |
(pas) |
1 alternatywą jest wejście 1♥, ofensywny układ 6–4 upoważnia jednak do przeskoku, który zapewne utrudni przeciwnikom licytację
2 kontra negatywna – na młodsze – tu przede wszystkim jako próba ustawienia ewentualnej gry w bez atu z być może lepszej, a na pewno nie gorszej, ręki partnera
3 cztery piki
4 nie udało się, trzeba więc w końcu powiedzieć te bilansowe 2BA
5 da się uzasadnić każdą z tych zapowiedzi, wszakże w turnieju na maksy należy raczej spasować
Podobnie skończy się, gdy E wejdzie 1♥ – po kontrze e-S-a i 1♠ e-N-a odpowiadający skoczy na bilansowe 2BA, a jego partner albo spasuje, albo podniesie je do 3BA. W obu wypadkach W zawistuje ♥W, który zostanie przepuszczony do ♥K w ręce S. Szanse wyglądają marnie (nawet na 2BA), ale rozgrywający spróbuje powalczyć – i szczęście się do niego uśmiechnie! W drugiej lewie dostanie się na stół ♦A i puści wkoło ♣W. W zabije go ♣D i powtórzy ♥10. Ta utrzyma się, a pierwszemu wistującemu szczęśliwie (dla e-S-a) skończą się kiery. Chcąc nie chcąc, zagra on więc w karo, zatem rozgrywający utrzyma się ♦K w dziadku. Ponowi stamtąd ♣10, ale gdy ta utrzyma się, będzie musiał przerzucić się na piki. Zagra blotkę do dziewiątki w ręce – W pobije ją ♠K i ponowi karem. Teraz zostanie zagrany ze stołu ♠W (lub ♣8), rozgrywający zabije ♠A w ręce ♠D gracza E, wróci do dziadka pikiem – gdy będzie pewny, iż precyzyjnie rozczytał układ rąk WE, impasując siódemką – ściągnie ♠10 (gdy zrobił impas ♠7), po czym będzie kontynuował treflem – do ♣9 w ręce. Zrobi zatem co najmniej swoje, a gdy połapie się, co słychać w pikach, zdobędzie nawet arcycenną nadróbkę.
Gdyby obrońca E miał układ 3–6–1–3, a w pikach ♠D 8 x, na pewno nie położyłby na ♠W damy (w drugiej rundzie koloru), w przeciwnym wypadku umożliwiłby bowiem przeciwnikowi zdobycie absolutnie mu wówczas nienależnej nadróbki. Teraz będą zatem mocne przesłanki, iż obrońca ten posiadał pierwotnie ♠D x, a tym samym wskazania do wykonania w trzeciej rundzie koloru impasu siódemką na stole.
W protokole rozdania spotkamy więc na pewno minimaksowe wpisy 630 dla NS, ale też 600, 180 i 150 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 10 (NS).