Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ K932 ♥ JT8 ♦ AJ7 ♣ A73 |
|
♠ A765 ♥ Q5 ♦ QT954 ♣ T5 |
♠ QJ ♥ A763 ♦ K86 ♣ Q862 |
|
♠ T84 ♥ K942 ♦ 32 ♣ KJ94 |
W |
N |
E |
S |
– | 1♣ | pas | 1♥ |
pas | 1♠ | pas | 1BA |
pas | pas | pas |
Tak potoczy się licytacja na większości stołów turnieju, równie co przeciwnicy silna strona WE raczej nie zabierze w niej głosu. Przeciwko 1BA(S) W zaatakuje na pewno ♦10, co będzie dla jego strony optymalnym posunięciem. Zrealizowanie gry jest możliwe, nie będzie to jednak zadanie łatwe. Aby osiągnąć ten cel, gracz S musiałby bowiem wziąć cztery trefle (to nie będzie trudne, wystarczy, że zrobi impas waletem, a potem – po spadnięciu od W drugiej ♣10 – dziewiątką w ręce), a ponadto zagrać do króli w obu kolorach starszych. Nie będzie to też jednak niewykonalne, jako że rozgrywający będzie świadom faktu, iż ma na pewno do oddania cztery kara i dwa asy, nie ma zatem mowy o nadróbce. Po zabiciu trzeciej rundy kar asem na stole powinien więc zaimpasować trefle waletem w ręce, wrócić do dziadka ♣A, zrobić impas ♣9 i ściągnąć ♣K, broniący W będzie musiał zrobić dwie wyrzutki. Następnie e-S-owi nie pozostanie nic innego jak zagrać pika do króla i wyjść z dziadka ♥W. W tym momencie będzie wiedział, iż W posiadał ♦D i ♠A, zaś jego partner ♦K, ♣D oraz ♠D/W, będzie też znał z grubsza układ ilościowy rąk przeciwników. Z ręką: ♠ A x x x ♥ A x ♦ D 10 9 x x ♣ x x gracz W mógłby skontrować 1♥ (do trefli zrzuci najprawdopodobniej dwa piki, ujawniając właśnie układ swej ręki), zatem zaistnieją przesłanki, aby poszukać ♥A w ręce jego partnera. A wówczas kontrakt 1BA(S) zostanie zrealizowany. Oczywiście nadzieja na sukces rozgrywającego będzie też związana z hipotezą, iż kolory starsze są w rękach przeciwników w ten czy inny sposób zblokowane, na przykład, że w ostatnim przypadku po ewentualnym wskoczeniu przez gracza E ♥A obrońcy nie będą w stanie odebrać dwóch pików.
W protokole rozdania spotkamy wpisy w wysokości 90 dla NS, ale też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej. Z kolei WE mogą sobie zapisać 90 za zrealizowanie kontraktu 2♦, zaś NS – 110 za 2♥ swoje bądź 50 za 3♦ strony WE bez jednej.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE) z kontrą, 8 lew; 100 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).