Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 21
Rozd. N,
po partii: NS
K932
JT8
AJ7
A73
 
A765
Q5
QT954
T5
rozd. 21 QJ
A763
K86
Q862
  T84
K942
32
KJ94
 

W

N

E

S

1 pas 1
pas 1 pas 1BA
pas pas pas  

Tak potoczy się licytacja na większości stołów turnieju, równie co przeciwnicy silna strona WE raczej nie zabierze w niej głosu. Przeciwko 1BA(S) W zaatakuje na pewno 10, co będzie dla jego strony optymalnym posunięciem. Zrealizowanie gry jest możliwe, nie będzie to jednak zadanie łatwe. Aby osiągnąć ten cel, gracz S musiałby bowiem wziąć cztery trefle (to nie będzie trudne, wystarczy, że zrobi impas waletem, a potem – po spadnięciu od W drugiej 10 – dziewiątką w ręce), a ponadto zagrać do króli w obu kolorach starszych. Nie będzie to też jednak niewykonalne, jako że rozgrywający będzie świadom faktu, iż ma na pewno do oddania cztery kara i dwa asy, nie ma zatem mowy o nadróbce. Po zabiciu trzeciej rundy kar asem na stole powinien więc zaimpasować trefle waletem w ręce, wrócić do dziadka A, zrobić impas 9 i ściągnąć K, broniący W będzie musiał zrobić dwie wyrzutki. Następnie e-S-owi nie pozostanie nic innego jak zagrać pika do króla i wyjść z dziadka W. W tym momencie będzie wiedział, iż W posiadał D i A, zaś jego partner K, D oraz D/W, będzie też znał z grubsza układ ilościowy rąk przeciwników. Z ręką: A x x x A x D 10 9 x x x x gracz W mógłby skontrować 1 (do trefli zrzuci najprawdopodobniej dwa piki, ujawniając właśnie układ swej ręki), zatem zaistnieją przesłanki, aby poszukać A w ręce jego partnera. A wówczas kontrakt 1BA(S) zostanie zrealizowany. Oczywiście nadzieja na sukces rozgrywającego będzie też związana z hipotezą, iż kolory starsze są w rękach przeciwników w ten czy inny sposób zblokowane, na przykład, że w ostatnim przypadku po ewentualnym wskoczeniu przez gracza E A obrońcy nie będą w stanie odebrać dwóch pików.

W protokole rozdania spotkamy wpisy w wysokości 90 dla NS, ale też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej. Z kolei WE mogą sobie zapisać 90 za zrealizowanie kontraktu 2, zaś NS – 110 za 2 swoje bądź 50 za 3 strony WE bez jednej.

Minimaks teoretyczny: 3(WE) z kontrą, 8 lew; 100 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

– 8 (WE);

– 8 (NS);

– 7 (NS);

BA – 7 (NS).