Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ J92 ♥ AKJT5 ♦ K8 ♣ Q86 |
|
♠ T8 ♥ 764 ♦ 532 ♣ A7532 |
♠ 76543 ♥ Q98 ♦ AT7 ♣ 94 |
|
♠ AKQ ♥ 32 ♦ QJ964 ♣ KJT |
W |
N |
E |
S |
– | – | – | 1BA |
pas | 2♦1 | pas | 2♥ |
pas | 3BA | pas | pas |
pas |
1 transfer na kiery
Absolutnie standardowa gra kończąca w bez atu, która zostanie osiągnięta na ogromnej większości stołów turnieju. Przeciwko niej W wyjdzie najprawdopodobniej swoim czwartym najlepszym treflem – bez specjalnej nadziei na sukces; tej nie oferuje mu jednak także żadne inne wyjście. Rozgrywający zagra rzecz jasna w kara, a nie w kiery, na oczywistej zasadzie, iż należy wyrabiać w pierwszej kolejności kolor, w którym lewa zawsze musi zostać oddana. Tu obrońca E ma ♦A 10 x, więc w żaden sposób nie zwiedzie przeciwnika przepuszczeniem dziadkowego ♦K asem. W karach rozgrywający ma też dziesiątkę, przeto wyrobi sobie ten kolor do końca nie tylko przy jego rozkładzie 3–3, ale i 4–2 z drugą dziesiątką (oraz 5–1 z singlową dziesiątką). Dopiero, gdyby okazało się, iż kara dają tylko dwie szybkie lewy, należałoby zaimpasować ♥D (bez uprzedniego ściągnięcia asa w tym kolorze) – z nadzieją, iż manewr ten się powiedzie. Gdy bowiem E dojdzie ♥D, albo odbierze też fortę karową, albo dopuści partnera ♣A i to on zgra ♦10. W takich okolicznościach rozgrywający zrobiłby tylko swoje.
Teraz jednak każdy rozgrywający – grając prawidłowo przez kara – z łatwością skompletuje 11 wziątek, stąd najpopularniejszym wpisem w turniejowym protokół tego rozdania będzie minimaksowe 660 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 660 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 11 (NS).