Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.

Rozdanie 8
Rozd. W,
po partii: -
932
AKJ82
72
QT3
 
J854
6
6543
AK64
rozd. 8 AKQ7
QT95
AJ8
52
  T6
743
KQT9
J987
 

W

N

E

S

pas

pas

1BA

pas

2

pas

2BA1

pas

32

ktr.3

pas4

pas

45

pas

pas

pas

1 obie starsze czwórki, maksimum otwarcia

2 transfer na piki

3 oczywista kontra wistowa

4 w pewnych okolicznościach lepiej może być gracz w kiery z ręki partnera

5 skoro partner tak zadecydował…

albo:

W

N

E

S

pas

pas

1BA

pas

2

pas

2BA1

pas

32

ktr.3

34

pas

4

pas

pas

pas

1 obie starsze czwórki, maksimum otwarcia

2 transfer na piki

3 oczywista kontra wistowa

4 każdy kij ma dwa końce: E może też uznać, że wist kierowy do jego ręki będzie korzystny

I to drugie rozwiązanie (sekwencję) jestem skłonny polecieć, po wistowej kontrze e-N-a na 3 – przeciwko 4(E) jego partner na pewno bowiem wyjdzie w kiera, zaś ustawiony na pierwszym wiście N może zdecydować się na inny kolor, co wcale nie musi okazać się dla strony WE korzystne. Zaś ustawienie na rozgrywce zawodnika W będzie będzie dla jego strony lepsze w zasadzie tylko wtedy, gdy posiada on A x czy A x x, co z uwagi na wistową kontrę e-N-a i solidne kiery w ręce E jest bardzo mało prawdopodobne.

I tak przeciwko 4(E) S zawistuje w kiera, a jego partner zabije K i jeśli nawet w drugiej lewie odwróci w atu, będzie już po herbacie. Rozgrywający zabije A w ręce (albo nawet puści do stołu) i w naturalny sposób ściągnie swoje górne wziątki – A K oraz A – i zagra na obustronne przebitki. W ten sposób sprawnie skompletuje wymagane 10 wziątek: wspomniane A K, A, A oraz sześć atutowych na obustronne przebitki.

W taki sam sposób zostałyby zrealizowane 4(W) po naturalnym wiście A. A także 4(E) po ataku K (gdyby N nie skontrował wistowo 3). W tym ostatnim wypadku rozgrywający musiałby jednak zachować konieczną staranność: po pierwsze, zabić pierwszą lewę A (po ewentualnym przepuszczeniu S mógłby bowiem poprawić się na pika), zaś po drugie, w kolejnych lewach zgrać dziadkowe A K i wyjść stamtąd kierem (wszystkie cztery kroki absolutnie konieczne!). Kiedy bowiem zagranie kierowe nastąpiłoby przed ściągnięciem obu topów treflowych, N utrzymałby się W i wyszedł w karo. Jego partner zagrałby wówczas trzy razy w ten kolor, zaś N zrzucił wtedy dwa trefle. I już rozgrywający nie mógłby wykorzystać drugiej wziątki treflowej, chyba że po pełnym wyatutowaniu. Tyle że wówczas nie wystarczyłoby mu już materiału na zrobienie wymaganej liczby przebitek…

Nietrudno dojrzeć, iż końcówkę pikową położyłby jedynie wist atutowy. Potem N dostałby się do ręki kierem, drugi raz złączył atuty – i już byłoby pewne bez jednej. Gracz E wziąłby bowiem tylko sześć lew pikowych i trzy boczne; zaś żadnej szansy na 10. nie byłoby…

Ponieważ wszakże pierwszy wist w atu się nie narzuca, także dlatego, iż każdy z zawodników NS dysponuje innym atrakcyjnym pierwszym wyjściem, końcówki pikowe będą w ogromnej większości przypadków realizowane; przeto protokół rozdania wypełnią przede wszystkim wpisy w wysokości 420 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8(WE);

– 7 (WE);

– 9 (WE);

BA – 8 (E!).