Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
87
QJ752
AJ9
765
 
QT54
98
3
QJT984
rozd. 14 KJ6
AK4
8654
A32
  A932
T63
KQT72
K
 

W

N

E

S

1BA

pas

2

pas

2

pas

21

pas

pas

pas

1 naturalne, tylko cztery piki, ale ręka układowa, nieforsujące, a w zasadzie do pasa

Oczywiście tylko wówczas, jeżeli system daje taką możliwość. Dzisiaj często nie daje, jako że takie 2 to kolejne pytanie o układ, wówczas gracz W musi skalkulować, co mu się tu lepiej opłaca: czy tropić grę w piki, może nawet końcówkę (gdy partner ma cztery, nie mówiąc już o pięciu kartach w tym kolorze), czy też zdecydować się na zagranie bezpiecznej, często optymalnej częściówki w trefle. W tym drugim wypadku odpowiadający powinien zrezygnować ze staymana, a tym samym z ewentualnej gry w piki, tylko dać transfer na trefle i spasować na treflowy rebid partnera:

W

N

E

S

1BA

pas

21

pas

3

pas

pas

pas

 

 

1 transfer na trefle

Rzecz jasna, w optymalnej sytuacji będą pary stosujące nowoczesne rozwiązanie pod nazwą stayman + transfer:

W

N

E

S

1BA

pas

2

pas

2

pas

21

pas

3

pas

pas

pas

 

 

1 transfer na trefle

Na wielu stołach turnieju dojdzie zatem do kontraktu 3, na ogół z ręki E. Przeciwko niemu S zaatakuje K. Optymalne dla obrony będzie, gdy N pobije K asem i odwróci 7, zaś S lewę tę przepuści (z licytacji będzie na ogół wiedział, że partner nie ma w tym kolorze singla). Jeśli teraz rozgrywający zaimpasuje K, a na pewno tak właśnie postąpi, to nie tylko odda tę lewę, ale też dwie następne – na A i pikową przebitkę. Zrobi wówczas tylko swoje. Jeśli zaś obrońcy o przebitce nie pomyślą, E skompletuje 10 wziątek, a może nawet 11, gdy przyjdzie mu do głowy pociągnąć A z góry. To ostatnie nie będzie jednak zbyt prawdopodobne, a w końcu trudno poprzeć je jakimkolwiek argumentem teoretycznym.

Także pikowa gra W wygląda nieźle, dużo lepiej jednak w teorii aniżeli w praktyce. Przeciwko niej N wyjdzie najprawdopodobniej D. Rozgrywający zabije w dziadku A, po czym pomyśli nie tyle o ewentualnej nadróbce, co o zmaksymalizowaniu szans na realizację kontraktu. A w tym celu – niezależnie od obranej przez zawodnika W drogi – konieczne będzie wyrobienie trefli bez oddania przeciwnikom lewy w tym kolorze. Można bowiem zagrać w atu, a potem zaimpasować K, to jednak wymaga podziału pików 3–3 (najczęściej: trzy piki, trzy trefle, dwa kiery), albo wyjść w drugiej lewie w karo, aby potem przebić w ręce dwie karty tego koloru oraz – wcześniej czy później – zaimpasować K (cztery piki, dwa trefle, dwa kiery). To drugie – jeśli idzie o szansę powodzenia – jest znacznie bardziej prawdopodobne, pierwsze da jednak mnóstwo lew (11!), gdy N ma w treflach drugiego (singlowego) króla (i atuty są rozłożone równo). Niezależnie jednak od zastosowanej metody, jeśli W zrobi w treflach impas, nieodwołalnie już polegnie, i to bez dwóch albo nawet bez trzech.

W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim takie wpisy: 130 i 110 dla WE, ale też 50, 100 czy nawet 150 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 5(WE), 11 lew; 400 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (WE);

– 7 (NS);

– 8 (NS);

– 8 (WE);

BA – 7 (WE).