Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ JT52 ♥ KJ532 ♦ KJ9 ♣ Q |
|
♠ A83 ♥ A98 ♦ 64 ♣ KT543 |
♠ K9 ♥ 64 ♦ AQ8753 ♣ J72 |
|
♠ Q764 ♥ QT7 ♦ T2 ♣ A986 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1♥ |
2♦ |
2♥ |
pas |
pas |
3♦1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 lepsze chyba od nadwyżkowej kontry, E ma bowiem jednokolorową rękę na karach, a tym samym w zasadzie żadnego innego koloru do wywołania
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1♥ |
3♦1 |
3♥ (?) |
pas |
pas |
pas |
|
1 przecież najprawdopodobniej i tak będzie kiedyś trzeba to powiedzieć, lepiej zatem od razu schwytać byka za rogi…
Może wtedy S zdecyduje się na 3♥ – bardziej niż wątpliwe, ale dlaczego nie spróbować… A że ten kontrakt położy się bez dwóch (na przebitce pikowej bądź skrócie treflowym), nawet bez kontry WE zapiszą sobie 200 punktów.
Z teoretycznego punktu widzenia 3♥ e-S-a to jednak zapowiedź nieco żartobliwa, prawie zawsze skończy się więc na kontrakcie 3♦(E). Rozgrywający odda wówczas kiera, karo i dwa trefle, w tym ostatnim kolorze zagra bowiem blotkę do dziesiątki. Z drugiej strony, gdy rozczyta, iż S na pewno ma więcej niż dwa trefle (co nie będzie trudne), jedyną szansą na oddanie w tym kolorze tylko jednej wziątki będzie zagranie na singlową figurę w ręce e-N-a: asa albo damę. Wtedy może rzeczywiście zagrać trefla do króla i skompletować 10 lew.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy w wysokości 110 oraz na pewno też minimaksowych 130 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♣(WE), 10 lew albo 4♦(WE), 10 lew; 130 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (S!);
BA – 8 (WE).