Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ J ♥ 43 ♦ AQJT4 ♣ Q8762 |
|
♠ T432 ♥ K852 ♦ 9753 ♣ J |
♠ K976 ♥ AQT7 ♦ K62 ♣ KT |
|
♠ AQ85 ♥ J96 ♦ 8 ♣ A9543 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
ktr.1 |
1♠ |
pas |
2♦ |
pas |
3♣2 |
pas |
4♣ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 kontra wywoławcza, przede wszystkim na kolory starsze
2 trzeba spróbować poszukać lepszego kontraktu
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♣1 |
pas |
3♣2 |
ktr.3 |
pas |
3♥ |
4♣4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 precisionowskie
2 inwit z dobrym fitem treflowym (ze słabą kartą z fitem N zapowiedziałby wieloznaczne, zazwyczaj blokujące 2BA)
3 niezbyt to bezpieczne, ale w końcu E ma otwarcie silne 1BA oraz obie starsze czwórki
4 najlepiej byłoby spasować, a jeszcze lepiej skontrować – po optymalnej obronie zapowiedź W mogłaby bowiem zostać położona aż bez czterech – N nie jest jednak Duchem Świętym, przeto z tak dobrym fitem i układem najprawdopodobniej przepchnie się na 4♣
Najczęściej granymi kontraktami będą więc 3♣ i 4♣ e-S-a. Tam, gdzie ten ostatni zalicytuje 1♠, padnie najprawdopodobniej wist kierowy, broniący odbiorą więc szybko należne im dwie wziątki w tym kolorze i rozgrywający skompletuje tylko lew 10. Po każdym innym ataku będzie już do wzięcia 11 lew, pod warunkiem rzecz jasna, iż S zaekspasuje, a nie zaimpasuje ♦K. Albo też zaimpasuje ♠K (może dostanie wist w ten kolor) i na ♠A zrzuci ze stołu kiera, wtedy kara będzie mógł po prostu poprzebijać.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim minimaksowe 130 oraz 150 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♣(NS), 10 lew; 130dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 5 (NS,WE!);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).