Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ A932 ♥ 84 ♦ A3 ♣ KJ976 |
|
♠ 7 ♥ 76532 ♦ QJ98652 ♣ |
♠ KJ65 ♥ AKT9 ♦ 4 ♣ AT53 |
|
♠ QT84 ♥ QJ ♦ KT7 ♣ Q842 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas1 |
1♥ |
pas |
3♥2 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 wejście 2♣ dopuszczalne, ale nie obligatoryjne
2 z takim układem nawet skok na 4♥ jest usprawiedliwiony, partner może mieć jednak tylko trzy karty w tym kolorze
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
pas1 |
1♥ |
pas |
4♥2 |
pas |
pas |
pas |
1 wejście 2♣ dopuszczalne, ale nie obligatoryjne
2 skład 7–5 to jednak potęga, nawet przy bezkrupiu!
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
2♣1 |
ktr.2 |
rktr.3 |
4♥4 |
4♠5 |
ktr.6 |
pas |
5♦7 |
pas |
5♥8 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 naturalne
2 nadwyżkowa, wywoławcza, mimo czterech trefli i tylko jednego kara warto uaktywnić partnera, wywołując kolory starsze
3 siłowa, po uprzednim pasie na pewno z fitem treflowym
4 po wywołującej przede wszystkim kolory starsze kontrze partnera nie ma na co czekać
5 N może liczyć na wyłączenie kierowe, po wskazaniu przez partnera dobrej ręki nie wycofuje się więc jeszcze z walki
6 w zasadzie karna, przestrzegająca partnera przed dalszą licytacją
7 z układem 7–5 i zerową defensywą należy jednak, mimo ostrzeżenia partnera, postawić na grę własną
8 oczywista korekta
Gracz W jest słabiutki, ze swoim megaukładem 7–5, uruchomiony przez partnera, nie powinien jednak unikać walki. A potem, po kontrze E na 4♠ e-N-a postawić na grę własną, z takim składem naprawdę bowiem nigdy nic nie wiadomo.
Jeśli przeciwko kierowej grze zawodnika W obrońca N odbierze ♠A – i powtórzy pikiem – rozgrywający utrzyma się ♠K na stole, ściągnie ♥A i zagra karem – do figury w ręce i asa e-N-a. Kolejne zagranie pikowe zostanie przebite w ręce, po czym W przebije na stole karo. Wobec niezbędności przebicia tam jeszcze jednego kara warunkiem koniecznym stanie się podział atutów 2–2. Taki jest on w istocie, przeto rozgrywający skompletuje 11 wziątek. Bez szybkiego odebrania ♠A gracz W zrobi zaś nielicytowanego szlemika, na dziadkowego ♣A pozbędzie się bowiem z ręki jej singla pikowego.
Opłacalne są obrony strony NS: 4♠ i 5♣, a nawet 5♠ i 6♣ – te ostatnie bez trzech, z kontrą za 500. Skuteczność obrony pikowej wynika m.in. z faktu, iż obrońca E ma zacinki w obu kolorach czarnych, nawet więc jeśli jego partner przebije trefla, gracza E będzie można ograniczyć do tylko jednej wziątki atutowej. Podczas jednak gdy obronne 4♠ i 5♣ będą bez wątpienia zapowiadane, to kiedy W przelicytuje je 5♥, będzie już na pewno je rozgrywał. Obie ręce NS są bowiem zrównoważone, żaden z jej przedstawicieli nie wespnie się już więc raczej na szczebel 5♠, nie mówiąc już o ewentualnych 6♣.
Protokół wypełnią przeto następujące wpisy: 620 i – dużo rzadziej – 300 i 500 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 5♠(NS) z kontrą, 8 lew albo 6♣(NS) z kontrą, 9 lew; 500 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 11(WE);
♠ – 8(NS);
BA – 7 (NS).