Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 21; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ J6 ♥ T953 ♦ KQJ643 ♣ 4 |
|
♠ 972 ♥ 8742 ♦ 95 ♣ KJT8 |
♠ KQT ♥ AJ6 ♦ A872 ♣ AQ3 |
|
♠ A8543 ♥ KQ ♦ T ♣ 97652 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas1 |
1♣ |
1♠ |
pas |
2♦2 |
2BA3 |
pas |
3BA4 |
pas |
pas |
pas |
1blok 3♦ niewłaściwy, przede wszystkim ze względu na boczną czwórkę kierów
2 takie kara na pewno warto jednak pokazać
3 wywoływać nie ma czego, solidne 20 PC upoważniają jak najbardziej do rebidu 2BA
4 nie ma pewności, iż aktywa gracza W wystarczą do zrealizowania 3BA, warto jednak spróbować…
Gracz W może też rzecz jasna zadać staymana…
W |
N |
E |
S |
– |
pas1 |
1♣ |
1♠ |
pas |
2♦2 |
2BA3 |
pas |
3♣4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1blok 3♦ niewłaściwy, przede wszystkim ze względu na boczną czwórkę kierów
2 takie kara na pewno warto jednak pokazać
3 wywoływać nie ma czego, solidne 20 PC upoważniają jak najbardziej do rebidu 2BA
4 stayman
5 brak czterech kierów (bądź – w zależności od ustaleń – 3BA)
… aby poszukać uzgodnionych kierów, gdyby jednak partner miał ku grze w ten kolor odpowiednią kartę, często dałby wywoławczą kontrą.
Na większości stołów turnieju w rozdaniu tym – po jednej z powyższych sekwencji albo w inny sposób – dojdzie do rozgrywanego przez E kontraktu firmowego. Przeciwko tej grze S wyjdzie w pika albo w karo (partner musi mieć przyzwoity kolor). Kontrakt jest nieco podlimitowy, ale rozkłady dla rozgrywającego są korzystne, powinien on zatem wymagane dziewięć wziątek skompletować. Zdobędzie dwa piki, cztery trefle, karo, kiera i – wcześniej czy później – drugiego kiera, waleta. Po pikowym weźmie pierwszą lewę figurą w ręce, po czym wyjdzie stamtąd kierem, z nadzieją, iż w tym kolorze zdarzy się coś dobrego. Obrońca S będzie wówczas kontynuował ♠A i pikiem, ale rozgrywający ściągnie trefle i rozczyta, iż układ ręki e-S-a to najprawdopodobniej 5–2–1–5. Będzie też mógł się spodziewać, iż jego punkty na popartyjne wejście to właśnie ♠A i ♥K D, w końcówce pociągnie zatem ♥A z góry i swoją grę zrealizuje. Alternatywne zagranie do ♥W byłoby spójne z układem ręki e-S-a 5–1–2–5 z singlową figurą kierową. Po pierwsze, to jednak nieco za mało na popartyjne wejście do licytacji, po drugie, w ręce e-N-a należy raczej oczekiwać sześciu kar, po trzecie wreszcie, z dublem karowym S mógłby oddać pierwszy wist w kolor partnera, tym bardziej że jego piki są co najwyżej jako takie. Oczywiście, ta trzecia przesłanka będzie dostępna graczowi E tylko tam, gdzie padł wist pikowy. Po ewentualnym karowym rozgrywający rzecz jasna ♦10 przepuści, przeto później rozczyta ilościowy obraz rozdania absolutnie precyzyjnie. Wtedy też jego jedyną szansą na sukces staną się właśnie ♥K D sec u e-S-a.
Protokół rozdania wypełnią zatem przede wszystkim minimaksowe wpisy w wysokości 400 dla WE, w towarzystwie 150 i 120 dla tej strony oraz – rzadko – wpadkowych 50 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 9 (WE).