Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ Q86 ♥ T7 ♦ Q864 ♣ 7432 |
|
♠ T75 ♥ Q4 ♦ KJT75 ♣ QJ9 |
♠ J943 ♥ AJ653 ♦ A ♣ AT6 |
|
♠ AK2 ♥ K982 ♦ 932 ♣ K85 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♥ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♥3 |
pas |
pas |
pas |
1 półforsujące
2 naturalne trefle albo nieminimum w składzie zrównoważonym bądź quasi-zrównoważonym
3 najczęściej tzw. negatywny wybór koloru, tj. 6–10 PC z dublem kierowym
Na większości stołów turnieju dojdzie właśnie do kontraktu 2♥ z naturalnej ręki E, na niektórych partner tego gracza da jednak nieforsującą odpowiedź 1BA i będzie ten kontrakt grał. W przypadku pierwszym broniącym należą się trzy piki i ♣K, powinni też dostać dwie wziątki atutowe. Wprawdzie w pewnych okolicznościach gracz E mógłby doprowadzić do końcowej wpustki atutowej przeciwko obrońcyS i jej skutkiem oddać tylko jednego kiera, musiałby jednak w tym celu wykonać kilka posunięć w widne karty, m.in. zrezygnować z impasu treflowego (po dostaniu się do dziadka ♥D). A nawet wówczas broniący mogliby się przed takim końcem obronić, gdyby przed odblokowaniem przez przeciwnika ♦A któryś z nich wyszedł swoim najniższym kierem (S – ♥2 albo N – ♥7). Tak czy owak, to w zasadzie wyłącznie teoria.
Jeśli zaś chodzi o kontrakt 1BA(W), to położyłby go jedynie wist treflowy, po którym broniący mogliby wziąć dwie lewy w tym kolorze, trzy piki, kiera oraz karo. Wiele zależałoby jednak od konkretnych posunięć obu stron. Do bezwarunkowego wygrania byłby natomiast kontrakt 1BA(E), kiedy to gracz S nie byłby w stanie efektywnie zaatakować w trefle, skutkiem czego jego partner nigdy nie odebrałby forty tego koloru. I w tym wypadku gra mogłaby się potoczyć na różne sposoby, w wariancie najbardziej popularnym rozgrywający wziąłby jednak trzy kiery, dwa trefle i karo oraz albo jeszcze jedno karo, albo pika.
W protokole rozdania na pewno zatem spotkamy wpisy w wysokości 90 dla WE oraz 110 dla tej strony – za wygrane 2♥ czy zawsze możliwe do zrealizowania 2♠, znajdzie się w nim też jednak wiele wpadkowych 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♠(WE), 8 lew, 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS,WE!);
♦ – 7 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (E!).