Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ KJ8 ♥ 95 ♦ KQ76 ♣ K753 |
|
♠ T532 ♥ AJ3 ♦ A4 ♣ QT98 |
♠ Q964 ♥ 86 ♦ T983 ♣ J62 |
|
♠ A7 ♥ KQT742 ♦ J52 ♣ A4 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
3♥3 |
pas |
3BA/4♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 PRO
2 minimum rebidu, brak trzech kierów
3 sześć kierów, forsujące, e-S-owi chodzi o to, aby partner wybrał pomiędzy 3BA a 4♥
Oczywiście takiego wyboru może też dokonać sam S i od razu po 1BA partnera wrzucić 4♥, nie jest to jednak krok oczywisty. Z jednej strony jego karta, z wysokimi honorami, ukierunkowana jest ku grze kolorowej, z drugiej – paradoksalnie z tego samego powodu – może dać doskonałą grę bezatutową – w oparciu o sześciokartowego longera roboczego w kierach i szybkie lewy w kolorach bocznych. Wybór nie jest więc ani łatwy, ani oczywisty. To już łatwiej będzie go dokonać graczowi N, gdy partner poprosi go o to zapowiedzią 3♥. Trzyma bowiem solidnie wszystkie kolory boczne, postawi więc zapewne na 3BA.
Optymalna jest tu akurat końcówka w kiery – rozgrywający odda wówczas ♦A oraz dwa atuty i z łatwością skompletuje 10 wziątek. Kontrakt 3BA(N) natomiast może nawet zostać położony, choć jedynie po wiście w trefla i w kiera, ale tak przecież nikt nie wyjdzie. W rzeczywistości padnie na pewno wist blotką pik i rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♠W w ręce. Następnie N zagra w kiery, nie wolno mu jednak będzie puścić ♥9 wkoło, W wziąłby bowiem tę lewę ♥W i odwrócił w trefla, co otworzyłoby drogę do położenia gry. Powiedzmy zatem, że zostanie zagrany kier do figury, a gdy W lewę tę przepuści, rozgrywający wyjdzie ze stołu karem. Najprawdopodobniej W wskoczy wówczas ♦A i powtórzy pikiem (albo wyjdzie w trefle), ale rozgrywający wyrobi sobie do końca kiery i będzie już miał swoje. A broniący dostaną jedynie dwa kiery, karo oraz wziątkę pikową.
Kiedy natomiast w lewie czwartej W nie wskoczy ♦A, rozgrywający weźmie ją ♦K w ręce i powróci do kierów. Teraz jednak po wzięciu swojej pierwszej lewy w tym kolorze W będzie koniecznie musiał zagrać w trefle, gdyby bowiem wyszedł pikiem, przeciwnik powtórzyłby kierem i wziąłby już nadróbkę: trzy kiery pikowe, cztery kierowe, karową i dwie treflowe.
Słowem, w protokołach rozdania wystąpią przede wszystkim minimaksowe zapisy 420 dla NS oraz 400 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 420 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 10(NS);
♠ – 7(NS);
BA – 8 (NS).