Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
AK83
864
5
AJ965
 
J9542
KQ53
QJ
K7
rozd. 23 Q6
72
K862
T8432
  T7
AJT9
AT9743
Q
 

Nasz System:

W

N

E

S

1

1

21

pas

2

pas

22

pas

33

pas

3BA4

pas

45

pas

46

pas

pas

pas

 

 

 

1 naturalne, forsing na jedno okrążenie

2 kolor przeciwnika, definitywne przesądzenie dogranej

3 naturalne, cztery kiery

4 mocna, ale tylko propozycja kontraktu, gdyby N miał 3BA nie do zniesienia, wrzuciłby je w drugim albo nawet pierwszym okrążeniu licytacji

5 w związku z tym, że partner ma pewne wątpliwości co do 3BA, S – z kartą wysoce niebezatutową – próbuje znaleźć optymalną grę w kolor, ta zapowiedź wskazuje układ 6–4 (gdy N ma silną kartę na treflach, z którą zalicytował 2 w poszukiwaniu ewentualnego fitu treflowego, to teraz wróci na 4BA, na które jego partner spasuje)

6 teraz jednak N wybiera grę w kiery

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

1

ktr.1

pas

2

pas

32

pas

33

pas

44

pas

pas

pas

 

 

 

1 w pierwszym czytaniu kontra sputnik, wskazuje kiery

2 naturalne, forsing do dogranej (uprzednia kontra przygotowywała forsujące wskazanie własnego koloru)

3 typowy miltonaż karowo-kierowy, karta wybitnie ukierunkowana do gry kolorowej

4 w kontekście powyższego N wybiera grę w kiery na siedmiu atutach, dwa pewne zatrzymania w kolorze przeciwnika to bowiem nie wszystko; N ma tylko singla w karach, a S na pewno nie posiada fitu treflowego, 3BA może zatem nie być przez co grać, N widzi w zamian dobrą grę przebitkową w kiery, a posiadane przezeń trzy topy w kolorach czarnych bardzo dobrze do tego wariantu rozgrywki pasują

Być może są to przede wszystkim sekwencje życzeniowe, bardzo często bez specjalnych subtelności licytacyjnych dojdzie bowiem do kontraktu 3BA(N). Wprawdzie wskazany wist D zapewni rozgrywającemu trzecie zatrzymanie w tym kolorze na ósemkę w ręce, ale i tak gra ta po elementarnie poprawnej obronie nie będzie miała szans na sukces. Rozgrywający pobije pierwszą lewę A w ręce i zagra karem – do ósemki na stole (z perspektywy rozgrywki pojedynczego koloru – optymalnie). W weźmie tę lewę W i powtórzy W.N zabije K, po czym zrobi impas W w dziadku – przede wszystkim w poszukiwaniu drugiego dojścia do stołu. W weźmie tę lewę D, po czym na pewno ściągnie W i zagra po racz czwarty w piki. Rozgrywający utrzyma się wtedy 8 w ręce, a ze stołu na piki pozbędzie się kiera i kara. Teraz kolejny impas kierowy – w przypadku powodzenia pozwalający zagranie A i 10 – doprowadzi do wpadki bez dwóch. Kiedy zaś gracz N zorientuje się, że na swoje popartyjne wejście do licytacji W musi posiadać dwa honory kierowe (oprócz nich ma bowiem jedynie W, D W sec oraz – bez wątpienia – K), to drugą rundę kierów zabije w dziadku asem, aby następnie zagrać A i 10, i wpadnie tylko bez jednej.

Końcówka w kiery zostanie zaś łatwo zrealizowana – na obustronne przebitki. Powiedzmy, że przeciwko 4(S) W zawistuje D. Rozgrywający zabije A w ręce, po czym będzie dysponował kilkoma drogami do sukcesu, nawet bez konieczności impasowania K. Na przykład w drugiej lewie przebije w dziadku karo, a następnie ściągnie A K oraz A, przebije w ręce trefla (albo pika) i wyjdzie kolejnym karem. W nie zyska niczego, przebijając figurą atu, zrzuci zatem pika. S przebije wtedy w dziadku 6, przebije w ręce pika i w końcówce…

 

8

8

W 9 6

 

W

K D 5 3

 

7 2

K

10 4

 

A W

10 9 7

 

… zagra z ręki kolejne karo. I albo zrobi przebitkę 8 w dziadku (i weźmie 10. lewę na asa atu w ręce), albo – gdy W przebije jako pierwszy damą atu i wyjdzie w kiera albo w W – zdobędzie jeszcze dwie wziątki na A W w ręce. Istnieje też kilka innych wariantów skutecznej rozgrywki.

W protokole rozdania przeważać będą jednak na pewno wpadkowe 100 dla WE, minimaksowe 620 dla NS bez wątpienia też jednak się w nim pojawią.

Minimaks teoretyczny: 4(S!), 10 lew; 620 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

– 9 (NS);

– 10(S!);

– 9 (NS);

BA – 8 (N!).