Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
Q932
AJ7
Q85
732
 
T5
Q653
AK2
QJ98
rozd. 4 A76
K984
J743
K4
  KJ84
T2
T96
AT65
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

2

pas

2BA1

pas

3

pas

pas

pas

1 porozrzucane 11 PC, przeto inwit wcale nie obowiązkowy

albo:

W

N

E

S

1

pas

1

pas

2

pas

pas

ktr.

pas

2

ktr.1 (!)

pas

3/pas2 (!)

pas

 

 

1 teraz 11 PC w składzie zrównoważonym to prawdziwa potęga, przeto W powinien propozycyjnie skontrować

2 z naciskiem na pasa – W ma skład zrównoważony, wie też, że wraz z partnerem dysponują w rozdaniu istotną przewagą siły

Nawet więc, jeśli 3 będą możliwe do zrealizowania, to kontrpartnerzy powinni wpaść (co najmniej) bez jednej. A że obie strony są po partii…

Istotnie, grający w piki zawodnicy NS w żaden sposób nie unikną oddania kiera, dwóch kar, pika oraz dwóch trefli, wpadną zatem bez jednej, więc WE zapiszą po swojej stronie protokołu magiczne 200 punktów. Natomiast zrealizowanie kontraktu 3(E) jest możliwe, ale wcale nie łatwe. Przeciwko tej grze S zaatakuje 9 (odmiennie). Rozgrywający zabije A na stole, po czym – powiedzmy – wyjdzie blotką kier do króla w ręce. Następnie konieczne już będzie zagranie w trefle. Kiedy S zabije K asem i otworzy piki, niezbędne będzie wykonanie impasu 9 w dziadku, aby potem na tamtejsze D W wyrzucić z ręki dwa piki. Można też będzie rozgrywać inaczej, a mianowicie na początku w ogóle nie atutować, tylko zagrać trefle z góry, przebić w ręce czwartą rundę tego koloru, a na stole pika. Dopiero w czterokartowej końcówce…

 

 

A W 8

D

 

D 6 5

2

 

K 9 8

W

 

K

10 2

10

 

… rozgrywający odejdzie karem albo zagra kiera do K w ręce i w następnej lewie wpuści e-N-a karem na damę. W obu wypadkach odda tylko jedną wziątkę atutową i zrobi swoje.

W protokole rozdania spotkamy więc zapisy 110, minimaksowe 140 oraz 200 dla WE, ale na pewno też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 9(WE);

– 7 (NS);

BA – 7 (WE).