Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 19 Rozd. S, po partii: EW |
♠ A98 ♥ J76 ♦ AT9 ♣ AJ32 |
|
♠ QT7543 ♥ ♦ Q5 ♣ KT974 |
♠ 6 ♥ AKQT94 ♦ 632 ♣ Q86 |
|
♠ KJ2 ♥ 8532 ♦ KJ874 ♣ 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2♠3 |
pas |
2BA4 |
pas |
3♣t5 |
pas |
pas |
pas |
1 wilkosz
2 do koloru partnera (E wie, że partner nie ma kierów, przygotowuje jednak grę w uzgodniony kolor młodszy)
3 piki i młodszy
4 pytanie o młodszy
5 piki i trefle
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♠1 |
pas |
pas |
pas |
1 naturalne słabe dwa, wilkosza nie powinno się bowiem raczej dawać z sześciokartem starszym
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♠1 |
pas |
3♣2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 dwukolorówka piki i młodszy
2 do koloru partnera
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
2♠2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1 multi, otwarć dwukolorowych należy raczej unikać z sześciokartem w starszym
2 do koloru partnera
3 piki
Gracz W rozpocznie licytację otwarciem dwukolorowym albo jednokolorowym na pikach, po czym ta wygaśnie w kontrakcie 2♠ albo 3♣. Mimo że to przeciwnicy mają tu dosyć wyraźną przewagę siły, raczej nie zabiorą głosu w licytacji.
Obie gry – 2♠ i 3♣ – winny zostać położone, pierwsza nawet bez trzech, druga bez dwóch, wiele będzie jednak zależało od pierwszego wistu. Na przykład przeciwko 2♠(W) N może łatwo wyjść bezpiecznie kierem, a to wypuści aż trzy lewy i pozwoli na zrealizowanie kontraktu. Na dziadkowe ♥A K D rozgrywający wyrzuci bowiem z ręki dwa kara i trefla, po czym zagra w atu. Jeśli następnie broniący będą niezmiennie grać karami do skrótu, a W konsekwentnie łączyć atuty, to będzie mógł nawet zrobić nadróbkę. Aby ograniczyć przeciwnika do tylko swojego S będzie musiał przebić trefla, a następnie wyjść w kiera, aby wypromować partnerowi lewę na ♠9.
Przeciwko 2♠(E) S wyjdzie najprawdopodobniej singlem treflowym i przebije dwie albo nawet trzy karty tego koloru. Wówczas istotnie dojdzie do maksymalnej wpadki bez trzech, za 300.
Natomiast przeciwko kontraktowi 3♣(W) N znów może łatwo wyjść w kiera – i zamiast bez dwóch będzie już swoje. Podobnie stanie się w przypadku gry 3♣(E) – jedynie wist karowy na pewno ją położy, i to bez dwóch, po każdym innym rozgrywający będzie już natomiast w stanie zrobić swoje.
W protokole rozdania znajdziemy zatem obustronne zapisy po obu stronach: zarówno 110 dla WE, jak i wpadkowe 100, 200 i 300 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2BA(S!), 8 lew; 120 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7 (S!);
♠ – 7 (S!);
BA – 8 (S!).