Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ 6 ♥ A432 ♦ K93 ♣ K8643 |
|
♠ J975432 ♥ K96 ♦ Q ♣ QT |
♠ AKQ ♥ T ♦ A76542 ♣ A52 |
|
♠ T8 ♥ QJ875 ♦ JT8 ♣ J97 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♦ |
pas |
1♠ |
pas |
3♦1 (?) |
pas |
4♠2 |
pas |
5♣3 |
pas |
5♥4 |
pas |
6♠5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 15+–18– PC na 6+♦, oczywiście longer karowy powinien być solidniejszy; alternatywą jest zatem rebid 2♦ lub jakieś rozwiązanie konwencyjne
2 alternatywą są forsujące 3♠ (z kartą słabszą odpowiadający spasowałby na 3♦), honory ręki W nie są jednak rewelacyjne, nie wie on też o ficie pikowym w ręce partnera; z drugiej strony nawet przy singlu pikowym tamże gra w ten kolor będzie często lepsza niż bezatutowa, wówczas bowiem słabsza ręka W da dużo więcej lew
3 cuebid, E ma przepotężną rękę do gry w piki
4 cuebid, brak honorowego cuebidu w karach
5 partner drgnął, przeto graczowi E wolno liczyć albo na ♥A, albo na singla karo w jego ręce [z dublem karo i tak słabymi – jak E to widzi – pikami), np. ręką…
|
♠ |
W x x x x x x |
♥ |
K x |
♦ |
D x |
♣ |
K x |
… kiedy to szlemik w piki byłby kontraktem w zasadzie bez szans,W postawiłby raczej na 3BA (w oparciu o karowego longera roboczego, choć w rzeczywistości w takim wypadku wygrywałoby się 3BA, a nawet i 4BA w oparciu o longera roboczego w pikach)]
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♦1 |
pas |
1♠ |
pas |
3♦2 (?) |
pas |
3♥3 |
pas |
3BA4 |
pas |
4♠5 |
pas |
6♠6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 piękne 17 PC, ale nie najlepszej jakości longer karowy, ewentualne otwarcie 1♣ grozi więc – po spodziewanej odpowiedzi partnera 1♥ (1♠) – koniecznością zgłoszenia rebidu 3♦
2 15+–17 PC na 6+♦ z trzema pikami – tak to jest rozwiązane w najpopularniejszym polskim systemie licytacyjnym
3 teraz więc zapowiedź 3♠ można by uznać z nieforsującą (W może być słabiutki z pięcioma pikami i singlem w karach), z kolei na w zasadzie zamykający skok na 4♠ ręka W jest wyraźnie za silna (nie najładniejsze honory, ale też świadomość faktu, że na linii WE znajduje się aż 10 pików, partner ma też sześć kar, na pewno możliwych do wyrobienia przebitkami), W licytuje więc quasi-naturalne, forsujące 3♥, aby dopiero w następnym okrążeniu – po spodziewanych 3BA partnera – powiedzieć 4♠
4 zatrzymanie treflowe
5 zgodnie z przyjętym uprzednio planem
6 wielki szlem jest wykluczony, gdyby bowiem partner miał ♥A i ♦K/bądź singla w tym kolorze, dałby po 3BA cuebid 4♥ (4♦ uzgadniałyby ten kolor)
To bardzo przyzwoity szlemik – wprawdzie po wiście treflowym, jeśli rozgrywający zdecyduje się zabić na stole asem, będzie wymagał rozkładu kar 3–3 (szansa 36%), ale w każdym innym wypadku wystarczy, by ten ostatni kolor podzielił się nie gorzej niż 4–2 (szansa 84%). Ręka E jest przewyborna – same asy i króle oraz trzy najstarsze piki, swój wkład w końcowe dzieło musi też jednak wnieść W, doceniając swoją rękę, szczególnie w kontekście faktu, że wraz z partnerem posiadają aż 10 atutów, a ten ostatni ma możliwy do wyrobienia przebitkami sześciokart w karach. Wystarczy jednak choćby lekka aprobata ze strony odpowiadającego, a otwierający – ze swoim superhonorami – śmiało powędruje już ku grze premiowej. Z jego punktu widzenia szansa na zastanie fatalnej, przedstawionej już uprzednio, ręki partnera jest minimalna, na pewno zatem zgłoszenie szlemika w piki należy uznać za krok w pełni statystycznie uzasadniony.
Rozgrywka bezproblemowa – W wyrobi sobie już jedną przebitką kara, a nawet po ataku treflowym nie będzie w stanie zmylić tropu. Stąd w protokole tego rozdania spotkamy na pewno liczne zapisy 1430 dla WE, a także jedynie końcówkowe 680 dla tej strony; mimo wszystko dojście do gry premiowej nie jest bowiem w tym rozdaniu zadaniem banalnym.
Minimaks teoretyczny: 7♣(NS) z kontrą, 7 lew albo 7♥(NS) z kontrą, 7 lew; 1400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7(NS);
♠ – 12(WE);
BA – 6 (WE).