Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ T3 ♥ KJ5432 ♦ Q6 ♣ KQ2 |
|
♠ A8 ♥ ♦ T97532 ♣ T9843 |
♠ Q7654 ♥ Q9876 ♦ K ♣ 65 |
|
♠ KJ92 ♥ AT ♦ AJ84 ♣ AJ7 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
1♣ |
pas2 |
1♥ |
pas |
2BA |
pas |
3♥3 |
pas |
3♠4 |
pas |
4BA5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1, 2 zbyt słabe kolory na jakiekolwiek otwarcie/interwencję
3 5♥–4♠ albo 6+♥, wówczas co najmniej lekko zachęcające
4 cztery piki
5 inwit, 6♥ w składzie zrównoważonym (4♣ uzgadniałyby zachęcająco kiery, a 4♦ – piki), ze słabym longerem i honorami we wszystkich kolorach bocznych e-N-owi nie zależy zbytnio na grze w kiery
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
1♣ |
pas2 |
1♥ |
pas |
2BA3 |
pas |
3♥4 |
pas |
3BA5 |
pas |
4BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1, 2 zbyt słabe kolory na jakiekolwiek otwarcie/interwencję
3 wykluczone 3+♥ ze względu na brak konwencyjnej odwrotki
4 6♥, co najmniej lekko zachęcające
5 S stawia jednak rzecz jasna na grę w bez atu
6 inwit, może nawet w świetle uprzednich co najmniej lekko zachęcających 3♥ – zbędny
Na NS znajduje się blisko 30 miltonów, a obie ręce są zrównoważone, należy tu zatem postawić na grę w bez atu, a nie w kiery, tym bardziej że wymienione wyżej cechy obu rąk nietrudno będzie rozpoznać w licytacji. Obstawiam zatem, że najpopularniejszym kontraktem będą w tym rozdaniu 3/4BA(S). Przeciwko niemu W zaatakuje dziewiątką w któryś z kolorów młodszych – i jeśli tylko na ♦9 rozgrywający nie zadysponuje damy ani też później sam nie zagra w pierwszej rundzie tego koloru tą figurą, powinien skompletować 11 wziątek. Na ogół będą to trzy kiery, trzy kara, trzy trefle oraz dwa piki, oddane zostaną natomiast wziątki na ♥D (choć nie będzie to rzecz jasna konieczne) oraz ♠A. Oczywiście, nawet jeśli rozgrywający poszuka ♥D u E nie przyniesie mu to natychmiastowej dodatkowej wziątki. Aby jednak nie dopuścić wówczas do kierowo-pikowego przymusu przeciwko E (który dałby przeciwnikowi 12 lewę), po dostaniu się do ręki ♠A (po zgraniu przez e-S-a ♠10 wkoło) broniący W będzie musiał koniecznie powtórzyć pikiem, aby zerwać linię komunikacyjną tym kolorem pomiędzy rękami NS. Inaczej rozgrywający ściągnąłby wszystkie swoje wziątki w kolorach młodszych i w czterokartowej końcówce istotnie zdusił obrońcę E w kierowo-pikowym przymusie.
Natomiast grając w kiery, NS musiałby oddać dwa kiery oraz (co najmniej) jednego pika.
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy w wysokości minimaksowych 460, ale też 430 (♦D ze stołu w pierwszej rundzie koloru) i 490 dla NS – oraz tylko 420 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 460 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 11 (NS).