Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ T85 ♥ AJ53 ♦ KQ7 ♣ J32 |
|
♠ Q7632 ♥ Q842 ♦ 8 ♣ T54 |
♠ A4 ♥ 976 ♦ J96542 ♣ 86 |
|
♠ KJ9 ♥ KT ♦ AT3 ♣ AKQ97 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas1 |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2BA2 |
pas |
4BA3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
|
|
1 karta graniczna, niektórzy jej posiadacze otworzą więc licytację 1♣
2 we Wspólnym Języku brak 3+♥
3 inwit, po pasie właśnie około 11 PC (w Naszym Systemie można dać w zamian wywiadowcze 3♣, a potem wykluczyć posiadanie pięciu kierów, co parter powinien zrozumieć jako inwit – na zasadzie że skoro e-N-owi nie chodziło o sprawdzenie, czy Sma trzy kiery…)
4 N jest po pasie, więc nie ma mowy o prawidłowym szlemiku
Jeśli N na drugiej ręce spasuje, licytacja jego strony powinna wygasnąć na wysokości 3/4BA. Także po jego otwarciu para powinna zbilansować swoje ręce, choćby tak…
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
4BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
1 inwit
… i zatrzymać się w 4BA. Szlemik – w trefle i bez atu – wprawdzie tu wychodzi, ale nie jest kontraktem prawidłowym. Po pierwsze, trzeba by wówczas było trafnie zaimpasować ♥D u W, aby zdobyć dodatkową wziątkę w tym kolorze, a po drugie – trafnie rozwiązać piki, by wziąć w nich szybką lewę. Dosyć to mało naturalna gra, już prędzej graczS po prostu zaimpasuje ♠D (przy grze w trefle może ponadto przebić w ręceS kiera, aby sprawdzić, czy spada krótka – maksimum trzecia – dama w tym kolorze), to najprostsza i największa szansa na 12 lew.
W protokołach rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy w wysokości 490 i 460 dla NS. Przeciwko końcówce W może bowiem z powodzeniem zaatakować pikiem, a jego partner zabić ♠A i powtórzyć tym kolorem. Wówczas wystarczy zabić ♠K i ściągnąć trefle i kara – w końcówce W zaskwierczy w pikowo-kierowym przymusie.
Minimaks teoretyczny: 6BA(NS), 12 lew; 990 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (NS);
♦ – 10 (NS);
h – 11 (NS);
♠ – 9(NS);
BA – 12 (NS).