Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
J4
AKJ92
J6
QJT9
 
AKT92
87643
A
83
rozd. 7 Q53
T
98742
A764
  876
Q5
KQT53
K52
 

W

N

E

S

pas

1

21

2

ktr.2

pas

3

pas

3

pas/3

pas

pas

(pas)

1 ryzykowne ze względu na popartyjne założenia i układ bez singletona, z drugiej strony jednak dwa przyzwoitej jakości longery

2 wskazanie siły, co najmniej z tolerancją kierową

Przeciwko ewentualnym 3(N) obrońca E wyjdzie najprawdopodobniej w uzgodnione piki i jego partner zagra trzy razy w ten kolor. Rozgrywający przebije, ale gdy później wyjdzie w kara, W weźmie lewę na A i zagra czwarty raz w piki – pod podwójny renons. Kiedy natomiast w czwartej lewie N zagra w trefle, E zabije asem (pierwszą albo drugą rundę tego koloru) i wyjdzie 10. W obu wypadkach – ze względu na podział atutów 5–1 dojdzie do wpadki bez dwóch, za 200.

Z kolei kontrakt 3(W) położyłby atak atutowy (oraz karowy, gwoli absolutnej ścisłości – 6), obrońca N wyjdzie jednak wówczas na pewno A, a dopiero następnie poprawi się na pika. A wtedy rozgrywający weźmie tę lewę w ręce (!) i przebije w dziadku dwa kiery, co da mu już wymagane dziewięć wziątek (siedem atutowych: pięć w ręce i dwie kierowe przebitki w dziadku, oraz dwa asy w kolorach młodszych).

Sądzę zatem, że turniejowe protokoły tego rozdania zdominują wpisy 140 i 200 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 2(WE), 8 lew; 110 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7(NS);

– 8(NS);

– 7(NS);

– 8 (WE);

BA – 7 (WE).